Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Arhiva

Incepand cu data de 01 martie 2011, TELEFONUL COPILULUI 116 111 te asculta din zori pana-n miez de noapte

28.02.2011

Asociația Telefonul Copilului prelungește, din 1 martie, programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului 116 111, până la miezul nopții. Decizia de prelungire a programului a fost luată pentru a putea răspunde numărului tot mai mare de apeluri. Astfel, începând cu data de 01 martie 2011, programul de lucru al serviciului telefonul copilului 116 111, se va derula în intervalul 08.00 - 00.00, iar numărul de specialiști, de la celălat capăt al firului, se suplimentează cu 7 noi asistenți sociali și psihologi.

Inițiativa se desfășoară sub sloganul “Telefonul Copilului 116 111 te ascultă din zori până-n miez de noapte” și este finanțată din fondurile puse la dispoziție de VELUX Foundation, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation și din fondurile adunate în urma maratonului radio PIERDUT, organizat anul trecut de Europa FM în beneficiul Asociației Telefonul Copilului.

“Într-un context național influențat tot mai acut de criza financiară, este foarte important ca tot mai mulți copii și părinți aflați în nevoie să știe că nu sunt singuri. Extinderea programului de lucru, până la miezul nopții, al singurei linii de asistență gratuită la nivel național adresată copiilor și părinților, 116 111, este o dovadă în plus că ne pasă. Noul program de lucru și suplimentarea numărului specialiștilor care se află la celălalt capăt al firului, va oferi posibilitatea Asociației Telefonul Copilului de a trata mai multe cazuri de încălcare a drepturilor copilului. Dorim să mulțumim VELUX Foundation, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation și Europa FM, pentru că au făcut posibilă implementarea acestui demers,” dna. Cătălina Florea, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului.

La finalul anului 2009 Asociația Telefonul Copilului a numărat 6.384 de copii care au beneficiat de serviciile organizației, pentru ca, la finalul anului 2010, să numere 14.222 de copii către care activitățile noastre s-au îndreptat, așadar o creștere de 122,7% față de anul 2009.

În ceea ce privește apelurile înregistrate la 116 111, anul 2010 a adus o creștere de 31,39% față de anul 2009, respectiv 44.671 de apeluri. Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 în anul 2010 sunt următoarele: consiliere psihologică (55,58%), abuz (24,65%), probleme educaționale (5,93%).

Cazurile de abuz asupra copilului sesizate la 116 111 în anul 2010 au înregistrat o creștere de 64,49%, față de anul 2009, respectiv 1.362 de cazuri. Forma de abuz cel mai des întâlnită este neglijarea, în procent de 40,02%, urmată de molestarea fizică în creștere cu 9,04% față de anul 2009, respectiv 34,88%. Celelalte forme de abuz înregistrate sunt: abuz emoțional, exploatarea copilului prin muncă, cerșetorie, privare de libertate, abuz instituțional, abuz sexual, trafic. Cele mai multe cazuri de abuz au avut loc în familie (79,66%).

Mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce privește cazurile înregistrate la 116 111 este cel rural, în procent de 45,67%, urmat de cel urban, în procent de 27,79%, iar pentru un procent de 26,54% a fost solicitată confidențialitatea.

Cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Moldova (25,58%), urmată de Muntenia (23,36%), Transilvania (13,92%), București (13,55%), Oltenia (9,28%), Dobrogea (6,36%), Banat (4,27%), necunoscut (3,68%).

În ceea ce privește repartizarea pe județe, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din județele Iași, Constanța, Bacău, Vaslui, Teleorman, Giurgiu, iar cele mai puține au fost sesizate din județele Sălaj, Covasna, Alba, Tulcea și Harghita.

Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 în anul 2010 sunt următoarele: consiliere psihologică (55,58%), abuz (24,65%), probleme educaționale (5,93%). În ceea ce privește consilierea psihologică, preocupările personale, dorința de a-și sprijini prietenii, probleme emoționale determinate de lipsa de comunicare între familie și copii, singurătatea, nevoia lor de a fi ascultați, de a li se oferi încredere, încurajare, deschiderea unor posibile căi de comunicare și relaționare cu familia, problemele sentimentale sunt situații frecvente în care copiii ne-au apelat.

Consilierea online a înregistrat, totodată, o creștere semnificativă, iar solicitările se referă în majoritatea cazurilor la consiliere psihologică. Au fost consiliate online 138 de cazuri în anul 2010, față de doar 97 în anul 2009.

Mulțumim tuturor reprezentanților mass media pentru asigurarea constantă a vizibilității numărului 116 111 în rândul copiilor și părinților, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom și COSMOTE Romania.
    
            ..........................................................................................................................................

Asociația Telefonul Copilului
Asociația Telefonul Copilului este o organizație neguvernamentală, non-profit, activă în domeniul protecției drepturilor copilului. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00. Asociația Telefonul Copilului pune la dispoziția copiilor și părinților linia de asistență gratuită, unică la nivel european, 116 111, specializată în domeniul protecției copilului. Un număr total de 1.545.173 de apeluri a fost înregistrat de Asociația Telefonul Copilului în perioada 21 noiembrie 2001 – 31 ianuarie 2011, iar dintre acestea au fost identificate 29.993 de cazuri valide.

Pentru informații detaliate legate de Asociația Telefonul Copilului și activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesați website-ul organizației noastre www.telefonulcopilului.ro.