Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Arhiva

Zece ani de Telefonul Copilului: 12 milioane de minute de consiliere pentru drepturile copiilor

11.10.2011

București, 11 octombrie 2011 – Problemele cu care se confruntă copiii din Romania variază de la nevoia de comunicare cu părinții (72%); tristețe și singurătate (38%); probleme afective cauzate de divorțul părinților (32%); probleme sentimentale (19%). Numărul cazurilor de abuz asupra copilului înregistrate de Asociația Telefonul Copilului la numărul 116 111, pus la dispoziție împreună cu Romtelecom, a crescut îngrijorator, de la an la an, în medie cu 98,55% în ultimii trei ani.

Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom împlinesc în acest an, zece ani de parteneriat pentru apărarea drepturilor copiilor din România. Prin linia telefonică 116 111 pusă la dispoziție gratuit de Romtelecom în rețeaua sa, Asociația Telefonul Copilului luptă împotriva încălcării drepturilor copiilor din România și oferă consiliere și îndrumare copiilor și părinților deopotrivă. Din 2001, Asociația a preluat aproape 1,7 milioane de apeluri totalizând 12.000.000 minute de consiliere. Durata medie a unui apel a fost de 10-20 de minute. Procentajul de 74,50% al copiilor care revin cu telefon la 116 111 arată încrederea pe care aceștia o au în specialiștii Asociației și nevoia reală pe care o deservesc.

Pe durata celor 10 ani de activitate, statisticile Asociației Telefonul Copilului indică un număr mult mai mare de apeluri primite din județe precum Iași, Constanța, Bacău, Vaslui, Galați, Teleorman, București (Sector 5), Ilfov.

Totodată, un procent mai mare este aferent apelurilor recepționate din mediul rural – 48,72%, în timp ce la nivel urban statisticile indică o proporție de 38,31%.

Grupele de vârstă care apelează cel mai des la asistența și îndrumarea oferite de consilierii Asociației Telefonul Copilului sunt de 10-12 ani - 32,53% și 13-15 ani - 34,31%.

Asociația Telefonul Copilului lucrează împreună cu Romtelecom încă de la înființare, compania susținând-o financiar, oferindu-i infrastructura necesară de call center și linia gratuită de apel în rețeaua sa. Pentru a sărbători o decadă de parteneriat, cele două entități vizează stabilirea unui record prin realizarea fotografiei cu cele mai multe zâmbete de copii, simbol al celor peste 30.000 de cazuri soluționate de Asociația Telefonul Copilului împreună cu autoritățile abilitate.

„Suntem mulțumiți pentru că am reușit să intervenim pentru soluționarea unui număr impresionant de cazuri, alături de autoritățile abilitate. Este, însă, îngrijorătoare rata de creștere a numărului de abuzuri înregistrate – vorbim de dublare de la an la an – și nu putem scăpa din vedere cazurile care nu au ajuns la cunoștința noastră, dar în care dorim să ne implicăm. Avem girul beneficiarilor noștri – 74,50% dintre copiii care ne-au apelat revin cu noi apeluri la noi – ceea ce înseamnă că eforturile pentru a ajunge la cât mai multe cazuri sunt mai mult decât justificate. Mulțumim Romtelecom pentru sprijinul acordat în toți acești ani, sprijin fără de care acest serviciu nu ar fi putut exista. Rămânem aici pentru toți copiii, indiferent de problema cu care se confruntă”, a declarat Cătălina Florea, Director Executiv al Asociației Telefonul Copilului.

„Am susținut în toți acești ani acest proiect pentru că s-a dovedit cu adevărat necesar pentru atât de mulți copii din toată țara. După 10 ani de parteneriat între Romtelecom și Asociația Telefonul Copilului, rezultatele nu ne pot decât bucura, știind că am fost alături de copiii din România și că pentru mulți dintre cei care au apelat 116 111 viața s-a îmbunătățit”, spune Cristina Popescu, Director Comunicare Romtelecom.

# # #



Despre Asociația Telefonul Copilului


Asociația Telefonul Copilului este o organizație neguvernamentală, non-profit, activă în domeniul protecției drepturilor copilului. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociația Telefonul Copilului răspunde copiilor și părinților la linia de asistență gratuită, unică la nivel european, 116 111, specializată în domeniul protecției drepturilor copilului. Linia este oferita gratuit de Romtelecom în rețeaua sa și din 2009 gratuit în rețeaua Cosmote.
www.telefonulcopilului.ro



Despre Romtelecom

Romtelecom este unul dintre cei mai importanți operatori de pe piața de comunicații din România, cu aproximativ 4,9 milioane RGU la sfârșitul celui de-al doilea trimestru din 2011. În ultimii ani, Romtelecom s-a poziționat drept un furnizor de soluții complete de comunicații, întărindu-și poziția pe piața de internet de mare viteză și televiziune și dezvoltându-și constant serviciile IT&C. Brandul Romtelecom este recunoscut pentru implicarea activă în societatea românească, susținând proiecte din zone diferite, de la artă, sport, filantropie, la evenimente sociale, educație, sănătate și media.
www.romtelecom.ro