Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Arhiva

DE SFANTUL ANDREI, FITI ALIATII COPIILOR FARA COPILARIE!

29.11.2011

Trimiteți 2 Euro prin SMS la 876 și veți dărui unui copil șansa de a fi ascultat la Telefonul Copilului.
Împreună putem face minuni pentru copiii fără copilărie!



București, 29 noiembrie 2011 – Mâine, 30 noiembrie 2011, de Sfântul Andrei,  Kanal D și Asociația Telefonul Copilului desfășoară în premieră națională maratonul tv "UN APEL PIERDUT, O COPILĂRIE PIERDUTĂ". Prin intermediul acestei acțiuni Kanal D lansează un apel către  milioanele de români de a sprijini copiii singuri, neînțeleși, neglijați, discriminați sau respinși, care nu au pe nimeni să-i asculte și să-i înțeleagă. Printr-un singur SMS la 876 în valoare de 2 euro putem face lucruri concrete pentru copiii aflați în dificultate, asigurând accesul cât mai multor copii la Telefonul Copilului - 116 111. Este vital ca la acest număr să poată apela cât mai mulți copii, iar la celălalt capăt al firului să se afle nonstop asistenți sociali și psihologi care să-i îndrume și să-i protejeze.

Numărul de SMS 876, apelabil din ziua de Sfântul Andrei, va fi activ până la data de 31 decembrie.

Maratonul tv "UN APEL PIERDUT, O COPILĂRIE PIERDUTĂ" vine în sprijinul singurei linii de asistență pentru copii, la nivel național, din România, numărul unic european: Telefonul Copilului - 116 111.

În perioada ianuarie 2011 - noiembrie 2011, consultanții Asociației Telefonul Copilului au răspuns în total la 150.720 apeluri, de patru ori mai multe față de apelurile înregistrate în aceeași perioadă a anului 2010, respectiv 39.309 apeluri. 71% din numărul total de apeluri înregistrate în perioada ianuarie 2011 - noiembrie 2011 au fost din partea copiilor.

Cererile de ajutor sunt tot mai numeroase, astfel Telefonul Copilului trebuie să-și extindă programul de lucru pentru a putea prelua toate apelurile copiilor, iar acest lucru este imposibil fără suplimentarea numărului de specialiști și fără extinderea infrastructurii.

“Kanal D își asumă rolul de mediator social și comunicator al problemelor comunității implicându-se activ atât prin mediatizare cât și prin acțiunea directă. Înmulțirea cazurilor de violență în familie, de agresiune asupra copiilor și de neglijență ne-au determinat să susținem activ un serviciu social dedicat copiilor: Telefonul Copilului. Campania “Un apel pierdut, o copilărie pierdută” este cel mai ambițios proiect de responsabilitate socială realizat de Kanal D de la lansarea sa în 2007,  fiind unic  pe piața de media din punct de vedere al organizării și desfășurării. În premieră în România, o televiziune realizează un maraton TV dedicat unei cauze sociale. Ne-am angajat ca timp de o lună să facem cunoscut publicului telespectator, prin vocile vedetelor noastre, importanța existenței numărului unic european 116 111 pentru copii din România. În data de 30 noiembrie toate emisiunile Kanal D vor intra în maratonul TV “Un apel pierdut, o copilărie pierdută” și vor dezbate problemele cel mai des semnalate de copii prin apelurile la numărul 116 111. Ne dorim ca la sfarșitul lunii decembrie cât mai mulți copii și părinți să conștientizeze importanța și utilitatea acestui număr de telefon și apelurile în continuă creștere să își găsească un răspuns la celălalt capăt al firului. Obiectivul nostru este ca prin fondurile strânse să ajutăm la creșterea numărului de specialiști care preiau apelurile copiilor și  la extinderea programului de lucru al acestui serviciu. Copiii au nevoie de ajutor la orice oră din zi și din noapte și de aceea numărul 116 111 trebuie să fie accesibil non-stop. De asemenea, sperăm ca prin eforturile noastre să sensibilizăm acei actori sociali și factori de decizie care ar putea să facă posibil accesul permanent și fără restricții la numărul 116 111 al tuturor copiilor aflați în situații dificile.” a declarat Maria Popescu, Communication & PR Manager Kanal D România.

„Cele mai frumoase amintiri vin din copilărie: dragostea părinților,  joaca,  fericire, lipsa de griji. Este trist să vedem că din ce în ce mai mulți copii sunt privați de aceste momente magice. Numărul cazurilor de încălcare a drepturilor copilului în România, conform bazei de date a Asociației Telefonul Copilului, a înregistrat în anul 2011 o creștere alarmantă de 85,37% față de aceeași perioadă a anului precedent. În acest context, cel puțin dublarea numărului de specialiști aflați la celălalt capăt al firului, de asemenea extinderea programului de lucru și a infrastructurii tehnice reprezintă măsuri vitale pentru asigurarea capacității optime de preluare a tuturor strigătelor de ajutor îndreptate către 116 111. Mulțumim Kanal D pentru că a înțeles cât este de important pentru un copil să fie ajutat ACUM și NU MAI TÂRZIU, implicându-se astfel într-un demers fără precedent, la care vă invităm și pe voi, cei de acasă să ne însoțiți. Fiți alături de noi în data de 30 noiembrie și deveniți pentru o zi aliații copiilor fără copilărie, printr-o donație de 2 euro la numărul de SMS 876!” a declarat Cătălina Florea, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului

Statistica oferită de baza de date a Asociației Telefonul Copilului
indică faptul că, în perioada ianuarie 2011 - noiembrie 2011, 5.309 dintre cazurile înregistrate au necesitat intervenția instituțiilor abilitate, ceea ce reprezintă o creștere de 82,31% față de anul precedent, respectiv 2.912.

37,49% dintre acestea au fost cazuri grave de abuz asupra copilului. Rata abuzului asupra copilului, conform bazei de date a Asociației Telefonul Copilului, a atins cea mai mare creștere comparativ cu oricare dintre cei 10 ani de existență ai organizației - 1.990 de astfel de cazuri înregistrate în acest an, spre deosebire de anul 2010 în care numărăm 1.270 de cazuri, o creștere de 56,69%. În acest an, cea mai des întâlnită formă de abuz asupra copilului este molestarea fizică (41,60%), urmată de neglijare (32,92%), abuz emoțional (12,26%), abuz sexual (5,13%), exploatare prin muncă, tentative de suicid în rândul copiilor, privare de libertate, trafic de minori.

În anul 2011, Asociația Telefonul Copilului s-a confruntat și cu o creștere de 101,23% față de anul precedent a cazurilor de consiliere psihologică. Unii dintre copiii care au beneficiat de consiliere psihologică au apelat 116 111 pentru că se simteau singuri, neintelesi, nu reuseau să mai relaționeze cu părinții, sufereau din cauza neînțelegerilor în familie, au dezvoltat depresie, tulburări de comportament, frică și anxietate. Alți copii se simțeau excluși și aveau dificultăți în relaționarea cu prietenii / colegii. Încredințarea minorilor în situațiile de divorț, precum și menținerea legăturilor personale reprezintă, de asemenea, preocupări ale copiilor care ne-au contactat.

Tot în anul 2011, în contextul adâncirii crizei financiare, Asociația Telefonul Copilului a organizat întâlniri directe cu 8.581 de copii, care au beneficiat de activității educative și cadouri personalizate, constând în rechizite, dulciuri și uniforme.

Acesta este un bilanț care determină organizația noastră să meargă mai departe și să găsească resursele necesare pentru a răspunde tuturor cererilor de ajutor semnalate.

Atât copii, cât și vedete Kanal D vor fi ambasadorii maratonului tv „UN APEL PIERDUT, O COPILĂRIE PIERDUTĂ”, atât în studiourile Kanal D, cât și în Piața Universității, de unde vor avea loc transmisii live mâine, 30 noiembrie.


Maratonul tv "UN APEL PIERDUT, O COPILĂRIE PIERDUTĂ", inițiat de Kanal D și Asociația Telefonul Copilului, singura inițiativă de acest gen din România, invită toți telespectatorii postului Kanal D să se implice în a asigura fiecărui copil dreptul de a fi ascultat. Pentru Asociația Telefonul Copilului, acest proiect continuă demersurile organizației în apărarea drepturilor tuturor copiilor din România. Pentru Kanal D, această campanie reprezintă primul mare proiect social organizat de postul tv în România.

Contăm și în cazul acestei campanii pe sprijinul reprezentanților mass media și le mulțumim tuturor pentru asigurarea constantă  a vizibilității numărului 116 111 în rândul copiilor și părinților, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote.

Despre Asociația Telefonul Copilului
Asociația Telefonul Copilului este o organizație neguvernamentală, non-profit, activă în domeniul protecției drepturilor copilului. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociația Telefonul Copilului raspunde copiilor și părinților la linia de asistență gratuită, unică la nivel european, 116 111, specializată în domeniul protecției drepturilor copilului. Apelul este gratuit, oferit de Romtelecom si Cosmote. Pentru informații detaliate legate de Asociația Telefonul Copilului și activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesați website-ul organizației www.telefonulcopilului.ro.

Despre Kanal D
Kanal D Romania este parte din Dogan Media International – subsidiara grupului Dogan Yayin Holding (DYH), lider pe piața de media în Turcia. DYH are în portofoliul său cele mai importante publicatii din Turcia, printre care  "Milliyet" și "Fanatik", 7 posturi TV (printre care Kanal D și CNN Turk), stații radio și case de producție audio, video și print. In anul 2011, Kanal D s-a pozitionat pe locul trei in topul televiziunilor din Romania.
www.kanald.ro