Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Arhiva

17 Mai Ziua Internationala a Telefonului Copilului

17.05.2012

Rețeaua globală de servicii „telefonul copilului” sărbătorește astăzi, 17 mai 2012, pentru al șaselea an consecutiv Ziua Internaționala a Telefonului Copilului. Serviciile „telefonul copilului” din întreaga lume atrag atenția asupra rolului crucial al acestora în domeniul protecției drepturilor copilului. Ziua Internațională a Telefonului Copilului este guvernată în acest an de tema „rolul serviciilor telefonul copilului și al noilor tehnologii de comunicare în protejarea fetelor – victime ale abuzului și violenței”.

Anul trecut, copiii au accesat serviciile oferite de „telefonul copilului” în întreaga lume de mai mult de 28 de milioane de ori, conform datelor centralizate de Child Helpline International, organizația internațională care reunește toate serviciile telefonul copilului, în care România este reprezentată de Asociația Telefonul Copilului, care gestionează numărul 116 111.

La nivel global, peste 55% dintre apelurile preluate la telefonul copilului au venit din partea fetelor. Unul din cinci cazuri a fost identificat drept abuz sau violență asupra copilului, iar mai mult de șase din zece cazuri au avut drept victime fete. Anul trecut, cele mai multe cazuri de victime - fete au fost înregistrate în Orientul Mijlociu și Africa de Nord, unde opt din zece cazuri se referă la abuz și violență asupra fetelor.

“Ne dorim ca începând de astăzi toți copiii lumii să se regăsească în această mare familie “TELEFONUL COPILULUI” prin intermediul website-ului www.116111.eu, pe care astăzi îl lansăm alături de Child Helpline International. Promovăm cu mândrie prin intermediul website-ul www.116111.eu nu numai organizația noastră, ci și drapelul țării noastre, precum și incontestabila capodoperă “Coloana Infinitului” a celui mai mare sculptor modernist, Constantin Brancuși”, a declarat Cătălina Florea, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului / Deputy Regional Representative Europe Child Helpline International

Website-ului www.116111.eu reuneste toate organizațiile Europene care furnizează serviciul 116 111 pentru  protecția și promovarea drepturilor copilului și ale familiei.

În anul 2011, abuzul emoțional a fost cea mai întâlnită formă de abuz asupra copilului raportată pentru cazuri în care au fost implicate fete în Europa, Statele Unite ale Americii și în Caraibe – un procentaj de 66% se referă la fete, iar un procentaj de 34% se referă la băieți. În Africa, abuzul sexual a fost cea mai întâlnită formă de abuz, iar în Orientul Mijlociu, Africa de Nord și în regiunea Asia Pacific, abuzul fizic a fost cea mai întâlnită formă de abuz.

În România, din totalul copiilor care au contactat telefonul copilului și au fost implicați în cazuri de abuz, un procentaj de 60,22% au fost fete, iar 39,78% au fost băieți. În anul 2011, Asociația Telefonul Copilului a răspuns la 116 111 unui număr de 168.159 apeluri. Principalele motive pentru care copiii apelează serviciul care le este dedicat, sunt nevoia de comunicare, abuz emoțional, relația părinte-copil, neînțelegeri în familie, probleme sentimentale, singurătate, tristețe, molestare fizică, neglijare, probleme educaționale, exploatare prin muncă, abuz sexual.

“Există o nevoie presantă pentru siguranță, confidențialitate și canale accesibile pentru copiii care caută ajutor și îndrumare.” ~ Marta Santos Pais, Reprezentantul Special al Națiunilor Unite (ONU) pentru probleme de violență împotriva Copiilor.

Ziua Internațională a Telefonului Copilului coincide cu Ziua Internaționala a Telecomunicațiilor, un eveniment anual coordonat de Uniunea Internațională a Telecomunicațiilor, iar în strânsă legatură cu aceasta, rețeaua Child Helpline International și-a propus să ajungă la cât mai mulți copii. Serviciile „telefonul copilului” reprezintă de cele mai multe ori primul contact al unui copil cu orice serviciu de protecție a copilului, poarta către o lume a sprijinului și a ajutorului de care copii și tineri din întreaga lume au nevoie.


116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote.


Asociația Telefonul Copilului
Cu o experiență de 10 ani în domeniul protecției drepturilor copilului și ale familiei, Asociația Telefonul Copilului este singura organizație neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziția copiilor și părinților o linie telefonică de asistență la nivel național. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociația Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor și părinților la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 aprilie 2012, un număr total de 1.756.777 de apeluri a fost înregistrat de Asociația Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 37.437 de cazuri care au necesitat intervenția instituțiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote. Pentru informații detaliate legate de Asociația Telefonul Copilului și activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0724 310 636, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesați website-ul organizației noastre www.telefonulcopilului.ro.

Child Helpline International
Child Helpline International numără 155 de organizații membre din întreaga lume și activează astfel în 133 de țări pentru a oferi sprijin și suport copiilor care au nevoie de protecție. Child Helpline International utilizează tehnologii de comunicare și informaționale în măsură să le permită și copiilor marginalizați să obțină ajutor.
info@childhelplineinternational.org
http://www.childhelplineinternational.org