Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Arhiva

Proiectul Traficul de minori pe înțelesul copiilor la final

10.07.2012

    Mai mult de 50% dintre copii ar accepta să însoțească un necunoscut în schimbul promisiunii unei vieți mai bune, în schimbul unui cadou sau chiar pentru a servi un suc într-o localitate învecinată domiciliului lor. Majoritatea copiilor are conturi de messenger și a furnizat date cu caracter personal precum nume, prenume, adresa de domiciliu, unitatea de învățământ la care sunt înscriși – acestea sunt câteva dintre datele îngrijorătoare determinate în cadrul proiectului „Traficul de minori pe înțelesul copiilor”, demers care și-a propus educarea copiilor și tinerilor cu privire la primejdiile cauzate de traficul de persoane. Proiectul a fost derulat de Asociația Telefonul Copilului în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane – M.A.I., Romtelecom, Cosmote, Radio Romania, Avia Motors și a fost posibil datorită sprijinului financiar oferit de Ambasada Olandei. Rezultatele au fost extrase în cadrul întâlnirilor directe cu 7.014 copii http://www.telefonulcopilului.ro/traficul-de-minori-pe-intelesul-copiilor .

   Programul a reprezentat o consecință firească a creșterii numărului de apeluri de abuz sexual și trafic de minori înregistrate la numărul de telefon 116 111 anul trecut față de anul 2010.

   “Faptul că în România anului 2012 copiii încă nu sunt conștienți cu privire la pericolele sociale grave la care pot fi expuși este foarte îngrijorător. Atragem atenția părinților cu privire la faptul că ei sunt principala sursă de informare pentru cei mici. Lumea înconjurătoare este minunată în anii copilăriei, dar nu întotdeauna sigură și este important să nu uităm acest aspect și să ne pregătim copiii pentru el”, a declarat Cătălina Florea, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului

   De asemenea, o analiză comparativă a apelurilor înregistrate la Telefonul Copilului 116 111 în perioada aprilie – iunie 2011, respectiv aprilie – iunie 2012, arată următoarele rezultate: 92 de apeluri înregistrate în perioada aprilie – iunie 2012 cu privire la exploatarea sexuală a minorilor, cerșetorie, exploatare a minorilor prin muncă, abuz sexual asupra minorilor față de numai 60 de astfel de apeluri înregistrate în perioada aprilie – iunie 2011, așadar o creștere de 53,33% în urma derulării proiectului „Traficul de minori pe înțelesul copiilor”. 67,11% dintre aceste cazuri au reprezentat solicitări de consiliere psihologică, informare și îndrumare din partea minorilor, restul au reprezentat solicitări de intervenție.

   În perioada aprilie – iunie 2012, în urma desfășurării proiectului „Traficul de minori pe înțelesul copiilor”, 51,09% dintre cazuri au fost înregistrate din regiunea Transilvania. În ceea ce privește distribuția urban – rural, din mediul rural a fost înregistrat un procentaj de 72,34% dintre apeluri, respectiv 27,66% din mediul urban, iar linia telefonică gratuită 116 111 a fost apelată în principal din rândul adolescenților, cu vârste cuprinse între 14 – 18 ani

   Rezultatele estimate ale proiectului „Traficul de minori pe înțelesul copiilor” au fost depășite semnificativ. Astfel, asistenții sociali și psihologii Asociației Telefonul Copilului împreună cu reprezentanți ai Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane au reușit să desfășoare activități educative cu 7.014 copii, respectiv activități de prevenire a traficului de minori cu 750 de cadre didactice, o creștere de 55,28% față de rezultatele estimate inițial. Cadrele didactice vor asigura sustenabilitatea proiectului prin diseminarea informațiilor și către următoarele generații de copii. Și în ceea ce privește numărul unităților de învățământ, au avut loc întâlniri directe cu grupul țintă în 29 de unități de învățământ, față de numai 19 prevăzute în cererea de finanțare.

   În urma campaniei de conștientizare, copiii au înțeles riscurile la care sunt expuși, au învățat să verifice informațiile noi pe care le primesc, dar și faptul că nu sunt singuri, telefonul copilului 116 111 fiind unul dintre prietenii la care pot apela oricând, atât pentru a se informa, cât și pentru a semnala situații în care viața lor este pusă în pericol. De asemenea, copiii au primit informații asupra instituțiilor abilitate cărora se pot adresa atât la nivel local, cât și la nivel central.

   “Ambasada Olandei la București a apreciat oportunitatea de a-și fi putut uni forțele cu Asociația Telefonul Copilului și cu Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane (ANITP) în vederea sporirii gradului de conștientizare a copiilor cu privire la pericolele traficului de persoane. Așa cum au demonstrat rezultatele lui, proiectul acesta a fost necesar și apreciat. Felicităm Asociația Telefonul Copilului și ANITP pentru rezultatele entuziasmante. Pentru a avea succes pe termen lung, campania ar trebui să aibă un impact durabil. Prin urmare noi sperăm ca această campanie de informare să continue și după încheierea acestui proiect. De asemenea mai sperăm și ca activitățile de prevenire să fie diseminate și în celelalte regiuni din România. Urăm ambilor parteneri ai proiectului mult succes în viitor în eforturile lor de promovare și apărare a drepturilor copiilor din România”, a precizat E.S. domnul Matthijs van Bonzel, ambasadorul Regatului Țărilor de Jos.

   Reamintim faptul că materialele informative pentru copii au inclus conținut elaborat pe înțelesul lor și au fost structurate pe 2 categorii de vârstă, respectiv 11 – 14 sub sloganul „Traficul de copii nu e o joacă, e un abuz” și 15 – 18 sub sloganul „Nu-ți accidenta viața în traficul de copii”. Pentru cadrele didactice a fost elaborat un material informativ aparte. Totodată, în vederea extinderii numărului beneficiarilor proiectului, campania de conștientizare a inclus și un spot radio difuzat gratuit de partenerul media al proiectului RADIO ROMANIA, precum și o pagină web care prezintă mesajul și informațiile transmise în cadrul proiectului http://www.telefonulcopilului.ro/proiecte-2012.
 
   „Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane a susținut activ inițiativa Asociației Telefonul Copilului de a veni în întâmpinarea nevoilor de informare ale copiilor, părinților și cadrelor didactice din mediul rural, cu privire la problematica traficului de persoane în general și a traficului de minori în special. Structura noastră s-a implicat în această campanie atât la nivel central, prin contribuția adusă la organizarea evenimentelor și a materialelor de campanie, cât și la nivel local, prin participarea personalului Centrelor Regionale la întâlnirile cu grupurile țintă. Implementarea campaniei de prevenire „Traficul de minori pe înțelesul copiilor” a oferit posibilitatea transmiterii de mesaje antitrafic uneia dintre cele mai vulnerabile categorii de persoane. Întâlnirile directe cu copiii au asigurat informarea acestora cu privire la riscurile și implicațiile traficului de minori, precum și despre posibilitatea de a cere ajutor prin intermediul liniei Telverde 0800.800.678 gestionată de către AN.I.T.P., în cazul în care s-ar putea afla în pericol. AN.I.T.P. apreciază ca necesară continuarea desfășurării activităților de prevenire în zonele cu risc victimal ridicat, în mod unitar și prin colaborări eficiente între actorii implicați în lupta împotriva acestui fenomen”, a precizat conducerea Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane

   Mulțumim tuturor reprezentanților mass media pentru reportajele și materialele dedicate acestui proiect, totodată le mulțumim tuturor pentru asigurarea constantă a vizibilității numărului 116 111 în rândul copiilor și părinților, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

   116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote.


Asociația Telefonul Copilului
Cu o experiență de 10 ani în domeniul protecției drepturilor copilului și ale familiei, Asociația Telefonul Copilului este singura organizație neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziția copiilor și părinților o linie telefonică de asistență la nivel național. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociația Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor și părinților la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 iunie 2012, un număr total de 1.782.681 de apeluri a fost înregistrat de Asociația Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 38.107 cazuri care au necesitat intervenția instituțiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote. Pentru informații detaliate legate de Asociația Telefonul Copilului și activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesați website-ul organizației noastre www.telefonulcopilului.ro.