Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Arhiva

DE SFÂNTUL ANDREI, NE UNIM SUFLETELE ȘI DONAȚIILE PENTRU CA FIECARE COPIL SĂ FIE ASCULTAT LA TELEFONUL COPILULUI. DE LA PRIMUL APEL!

12.10.2012

Donează 2 euro prin SMS la 8848 pentru a ne ajuta să facem unul dintre cele mai importante lucruri pe care le putem face pentru copii. Să ascultăm și să punem capăt suferinței oricărui copil aflat în pericol!

București, 12 noiembrie 2012 – 11 ani, 1.826.838 de apeluri, 13.459.200 de minute de consiliere oferite, 39.291 de cazuri în care a fost necesară și intervenția instituțiilor abilitate. Acesta este bilanțul general al activității Asociației Telefonul Copilului. În perioada ianuarie 2012 - octombrie 2012, telefonul copilului a sunat de 122.808 ori. 72,48% din numărul total de apeluri înregistrate au fost din partea copiilor, 15,56% din partea părinților, 11,96% din partea altor persoane îngrijorate pentru siguranța unor copii.




Cazurile înregistrate și în acest an la Telefonul Copilului 116 111 sunt tot mai tulburătoare, dar vestea cea bună este aceea că, la numai un APEL distanță, ele își pot găsi rezolvarea. Există, totuși, și un regret.....Consultanții 116 111 ar fi putut să preia mai multe strigăte de ajutor dacă ar fi fost mai mulți la capătul celălalt al firului. Da, avem nevoie de mai mulți consultanți. Din ce în ce mai mulți!

Anul acesta, Asociația Telefonul Copilului, Kanal D și Europa FM răspund nevoilor copiilor printr-un nou demers de sprijin față de singura linie de asistență pentru copii și părinți la nivel național, 116 111. Apelul comun este îndreptat către toți românii care doresc să se implice pentru ca fiecare strigăt de ajutor să primească un răspuns la celălalt capăt al firului, la primul apel. Printr-un singur SMS la 8848 în valoare de 2 euro putem face diferența între un răspuns de la primul apel și un ton ocupat, pentru că fiecare apel pierdut poate însemna pierderea șansei de a schimba în bine viața unui copil.

Numărul de SMS 8848, apelabil începând de astăzi, va fi activ până la data de 16 ianuarie.

Pentru ca toți copiii, părinții și alte persoane îngrijorate pentru viața unor copii, care sună la Telefonul Copilului să primească un răspuns, relansăm astăzi campania "UN APEL PIERDUT, O COPILĂRIE PIERDUTĂ", într-un concept unic, în care un post de televiziune, Kanal D și un post radio, Europa fm își unesc eforturile nu numai prin promovarea timp de 2 luni a posibilității de a susține cauza „telefonul copilului” printr-un SMS la 8848, ci și printr-un maraton comun, acela al gândurilor bune către toți copiii care au nevoie de ajutor, la data de 30 noiembrie 2012, de Sfântul Andrei.

Numărul beneficiarilor tuturor serviciilor oferite de Asociația Telefonul Copilului s-a dublat în acest an -  33.252, față de 16.612 înregistrați anul trecut

În anul 2012 întâlnirile directe cu copiii au reprezentat, pe lângă activitatea serviciului 116 111, o componentă esențiala a activității Asociației Telefonul Copilului. Astfel, în contextul adâncirii crizei financiare, asistenții sociali și psihologii s-au întâlnit cu 29.914 copii din aproape toate regiunile țării, mediul rural, zonele dezavantajate, ceea ce reprezintă o creștere de 156,04% față de anul precedent (11.683). Copiii au beneficiat de activități educative și cadouri personalizate, constând în rechizite, dulciuri și uniforme.

Totodată, copiii au conștientizat scopul serviciului și, în același timp, urgența pentru situațiile altor copii, ceea ce a condus la scăderea apelurilor test în perioada ianuarie 2012 – octombrie 2012 cu un procentaj de 16,15% față de anul 2011.

Numărul cazurilor de abuz sexual asupra copilului sesizate la 116 111 a înregistrat o creștere de 43,62% (respectiv 135 de cazuri) față de anul 2011 cand s-au înregistrat 94 de astfel de situații; cu sprijinul asistenților sociali și psihologilor organizației au fost adoptate cele mai bune soluții pentru stoparea abuzului și înlăturarea efectelor negative produse de situația traumatizantă, iar cu sprijinul instituțiilor abilitate agresorii sunt condamnați pentru faptele săvârșite.

În perioada ianuarie  – octombrie 2012, 3.635 dintre cazurile înregistrate au necesitat intervenția instituțiilor abilitate pe de o parte, iar pe de altă parte consilierea și monitorizarea continuă a specialiștilor Asociației Telefonul Copilului. 45% dintre acestea au fost cazuri grave de abuz asupra copilului. Formele de abuz sesizate cel mai des au fost: 39,61% molestare fizică, 28,03% neglijare, 14,45% abuz emoțional si 9,00% abuz sexual asupra minorilor, exploatare prin muncă, tentative de suicid în rândul copiilor, privare de libertate, trafic de minori.

Starea emoțională a copiilor la începutul apelului a fost identificată de specialiștii Asociației Telefonul Copilului astfel: 32,12% dintre copii simțeau tristețea, 22,15%  frustrarea și depresia, 17,04% singurătatea, 14,72% apăsarea, 13,97% frica. Tristețea și singurătatea au fost identificate la copiii care au apelat 116 111 din nevoia de comunicare, în timp ce frustrarea, depresia și frica s-au manifestat în principal la copiii care fie aveau dificultăți de relaționare în familie, fie erau victimele violenței în familie sau în unitățile de învățământ.

Copiii accesează tot mai mult noile căi de comunicare din mediul online, ceea ce a condus la o creștere a cazurilor înregistrate cu un procentaj de 102,56% față de anul 2011 (316 cazuri înregistrate în acest an, față de 156 înregistrate anul trecut).

Cererile de ajutor sunt tot mai complexe și mai numeroase, astfel Telefonul Copilului trebuie să-și extindă atât infrastructura, cât și echipa de specialiști pentru a putea prelua toate cererile de ajutor ale copiilor, iar acest lucru nu este posibil fără sprijinul tot mai multor susținători.

„Kanal D se dedică pentru al doilea an cauzei copiilor aflați în dificultate, dar și părinților care au nevoie de consiliere specializată. Numărul tot mai mare de apeluri către Telefonul Copilului și cazurile extreme înregistrate ne determină să continuăm demersul astfel încât tot mai mulți copii să știe că oricând, acolo, la Telefonul Copilului este cineva care îi ascultă, îi înțelege, nu-i judecă și găsește soluții pentru orice problemă. Avem speranța că exemplul nostru va fi preluat și de alte companii, care au resursele necesare pentru a asigura accesul oricărui copil aflat într-o situatie de risc la serviciul care îi este dedicat, Telefonul Copilului ”, a declarat Maria Popescu, Communication & PR Manager Kanal D. 

"În fiecare an eforturile noastre de a ajunge la câți mai mulți copii, de a-i ajuta sunt răsplătite prin numărul tot mai mare de cazuri rezolvate. Faptul că acei copii care au nevoie de ajutor știu să ne sune este motivația pentru a continua să mergem pe acest drum zi de zi. Fiecare copil merită să fie ajutat și avem nevoie de susținerea Dumneavoastră pentru a fi acolo, pentru ei, la linia 116 111 în fiecare zi, de la primul apel. Un apel ratat poate însemna o copilărie distrusă. Vrem să răspundem fiecărui apel. Pentru că un copil salvat este un copil fericit. Vă invităm astfel să deveniți și de această dată aliații copiilor fără copilărie, printr-o donație de 2 euro la numărul de SMS 8848!” a declarat Cătălina Florea, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului

Acesta este un nou bilanț semnificativ care determină organizația noastră să meargă mai departe și să găsească resursele necesare pentru a răspunde tuturor cererilor de ajutor semnalate.

Atât copii, cât și vedete Kanal D vor fi și în acest an ambasadorii maratonului tv „UN APEL PIERDUT, O COPILĂRIE PIERDUTĂ”, atât în studiourile Kanal D, cât și în studiourile Europa FM, respectiv la locul de joacă Zorky’s Planet din AFI Palace Cotroceni – de unde vor avea loc transmisii live la data de 30 noiembrie 2012.

Vedetele Kanal D: Simona Pătruleasa, Cristian Sabbagh, Silvia Ioniță, Virgil Ianțu, Cristina Cioran, Paula Chirilă, Ernest, Gabriel Coveșeanu, Viorica Manole, Mădălin Ionescu, Oana Roman vor fi purtătorii de cuvânt ai tuturor copiilor care au nevoie de ajutor.

„Există prea mulți copii care suferă de singurătate, neștiuți de nimeni, care se simt neînțeleși și care nu au cu cine să vorbească despre problemele lor. De asemenea, există și cazuri foarte dramatice, în care copiii sunt amenințați, loviți și exploatați. Multe întâmplări tragice ar putea fi evitate dacă victima sau martori ai abuzului ar apela la numărul de telefon 116 111. Este foarte important ca la acest număr să răspundă specialiștii de la Telefonul Copilului încă de la primul apel, astfel încât cazurile să poată fi preluate și să nu se ajungă la consecințe dezastruoase”, a declarat Cristina Cioran.

„La Telefonul Copilului 116 111 răspund asistenți sociali, psihologi, oameni pregătiți să se intervină corect în situații dintre cele mai delicate. Există copii care sună la acest număr din simplul motiv că nu au cu cine să vorbească, copii cărora nu li se acordă timp. Dar sună la Telefonul Copilului și micuți maltratați sau aflați în pragul sinuciderii, pentru care este vitală o intervenție foarte rapidă. Avem nevoie de sprijinul vostru pentru ca toți copiii care au nevoie de ajutor să găsească un răspuns la celălalt capăt al firului. Printr-un SMS la 8848 putem schimba în bine viața copiilor noștri”, a declarat Simona Pătruleasa.

Postul de radio Europa FM s-a alăturat campaniei “Un apel pierdut, o copilărie pierdută”, iar ambasadorii acestei cauze vor fi George Zafiu și Vlad Petreanu - realizatorii emisiunii Deșteptarea, alături de Radu Constantinescu, pe care îl puteți asculta în fiecare zi în emisiunea “Drum cu Prioritate”.

"Toți copiii au dreptul la o copilărie fericită. Au dreptul să fie, într-adevăr, copii. Din păcate, nu întotdeauna au parte de o casă primitoare, de o familie care să-i întâmpine cu brațele deschise. Există copii abuzați, copii pentru care cuvântul ”copilărie” practic nu pare să se fi inventat. Ei au nevoie de ajutorul nostru. De aceea am vrut să mă alătur acestei campanii. Existența acestei linii - Telefonul Copilului 116 111 -  le poate schimba viața, iar noi suntem datori să-i ajutăm", a declarat George Zafiu.

Mulțumim partenerilor care s-au alăturat demersului nostru: Libertatea, Libertatea pentru femei, AFI Palace Cotroceni, Zorky’s Planet, RATB, Crazy Deal.

Contăm și în cazul acestei campanii pe sprijinul reprezentanților mass media și le mulțumim tuturor pentru asigurarea constantă  a vizibilității numărului 116 111 în rândul copiilor și părinților, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încalcare a drepturilor copilului.



Despre Asociația Telefonul Copilului
Asociația Telefonul Copilului este o organizație neguvernamentală, non-profit, activă în domeniul protecției drepturilor copilului. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociația Telefonul Copilului răspunde copiilor și părinților la linia de asistență gratuită, unică la nivel european, 116 111, specializată în domeniul protecției drepturilor copilului. Apelul este gratuit, oferit de Romtelecom și Cosmote. Pentru informații detaliate legate de Asociația Telefonul Copilului și activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesați website-ul organizației  www.telefonulcopilului.ro.

Despre Kanal D
Kanal D Romania este parte din Dogan Media International – subsidiara grupului Dogan Yayin Holding (DYH), lider pe piața de media în Turcia. DYH are în portofoliul său cele mai importante publicatii din Turcia, printre care  "Milliyet" și "Fanatik", 7 posturi TV (printre care Kanal D și CNN Turk), stații radio și case de producție audio, video și print. In anul 2011, Kanal D s-a pozitionat pe locul trei in topul televiziunilor din Romania. www.kanald.ro