Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Arhiva

51.059 DE APELURI INREGISTRATE DE ASOCIATIA TELEFONUL COPILULUI, LA 116 111, IN PERIOADA IANUARIE - IUNIE 2013

11.07.2013

In primele 6 luni ale anului 2013, 51.059 de apeluri au fost înregistrate la 116 111, dintre acestea 2.569 de cazuri au necesitat și intervenția instituțiilor abilitate pe de o parte, iar pe de altă parte consilierea și monitorizarea continuă a specialiștilor Asociației Telefonul Copilului. Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2012, baza de date a Asociației Telefonul Copilului arată o creștere de 23,21% a numărului cazurilor de abuz asupra copilului semnalate.

Conform datelor furnizate de baza de date a call center-ului Asociației Telefonul Copilului, primele 6 luni ale acestui an arată cifre îngrijorătoare:

- 51.059 de apeluri înregistrate la 116 111, dintre acestea 2.569 de cazuri care au necesitat și intervenția instituțiilor abilitate pe de o parte, iar pe de altă parte consilierea și monitorizarea continuă a specialiștilor Asociației Telefonul Copilului; comparativ cu aceeași perioada a anului 2012, baza de date a Asociatiei Telefonul Copilului arată o creștere de 23,21% a numărului cazurilor de abuz asupra copilului semnalate.

- 1.154 de cazuri de abuz asupra copilului și violență în familie au fost sesizate la 116 111, iar printre cele mai grave forme de abuz sesizate au fost: molestarea fizica în procentaj de 33,80%, neglijarea în procentaj de 22,01% și abuz emoțional în procentaj de 9,62%;

- numărul cazurilor de abuz sexual asupra copilului, exploatare prin muncă, cerșetorie și trafic de minori a înregistrat o creștere de 42,55% în prima jumătate a acestui an, fiind înregistrate 134 de astfel de situații;

- consilierea juridică, solicitată de parinti la 116 111, a înregistrat un procentaj de 15,34% din numărul total al cazurilor; consilierea juridică a vizat in principal: încredințarea copilului, alocații și indemnizații, pensia alimentară, menținerea legăturilor personale, dreptul la vizită al părintelui care nu a obținut încredințarea copilului, ordonanța președințială, părăsirea țării cu un minor, înregistrarea tardivă a nașterii, precum și drepturile copilului;

- mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce privește cazurile înregistrate la 116 111 este cel rural, în procentaj de 38.03%, urmat de cel urban, în procentaj de 37.02%, iar pentru un procent de 24.95% a fost solicitată confidențialitatea;

- cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Muntenia (21.87%), urmată de Moldova (14,91%), Transilvania (11.64%), București (11,60%), Oltenia (11,25%), Dobrogea (4.95%), Banat (3.62%), necunoscut (20.16%);

- în ceea ce privește repartizarea pe județe, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din județele Buzau, Constanța, Iași, Teleorman, Olt, Vrancea, Valcea, Prahova, iar cele mai puține au fost sesizate din județele Sălaj, Harghita, Tulcea, Alba, Covasna, Satu Mare, Bihor, Bistrița-Năsăud.

"Linia telefonică gratuită destinată copiilor 116 111 reprezintă un mecanism important de monitorizare a problemelor cu care se confruntă aceștia, fiind singurul instrument pe care copiii îl au la dispoziție pentru a se exprima în deplină confidențialitate. Ceea ce este îngrijorător este faptul că există tot mai mulți copii în România privați de adăpost, hrană și educație, iar acest fapt ne este prezentat in fiecare zi la celălalt capăt al firului. Asadar numarul tot mai mare al copiilor vulnerabili cu care comunicam la telefonul copilului 116 111 reprezintă un fenomen pe care îl aducem cu transparență în atenția familiilor și a instituțiilor statului, care trebuie să facă din asigurarea îndeplinirii drepturilor copilului o prioritate. Eșecul în protejarea copiilor față de nenumarate amenințări la care sunt expuși mereu va avea un impact negativ major asupra dezvoltării lor și a societății în viitor,” a declarat Cătălina Florea, director executiv Asociația Telefonul Copilului

Principalele probleme semnalate de copii, în acest an, la 116 111 sunt din spectrul problemelor de ordin psihologic. Nevoia de comunicare, neînțelegerile cu părinții sau relația deficitară copil – părinti reprezintă un procentaj de 67,22% din numarul total al apelurilor copiilor catre linia telefonica dedicata. Conform datelor centralizate de Asociatia Telefonul Copilului la nivelul serviciului 116 111: depresia, tulburările de comportament, gândurile suicidale, automutilarea reprezinta un procentaj de 30,27% din numarul apelurilor copiilor, principalele cauze identificate pe parcursul consilierii fiind urmatoarele – lipsa parintilor (parinti plecati in strainatate), neintelegeri cu parintii, abuzul fizic si neglijarea in familie, decesul parintilor, probleme sentimentale, nu in ultimul rand “bullying”, fenomen existent atât în mediul școlar, cât și în mediul online. Fenomenul bullying este reprezentat de agresiunea verbală, fizică, emoțională, intimidarea, amenințarea asupra unui copil, fenomen care nu este recunoscut în mediul școlar, așadar și soluțiile anti-bullying sunt ignorate. Dependenta digitala este, de asemenea, un fenomen în creștere în rândul copiilor, conform datelor centralizate de Asociația Telefonul Copilului. În procentaj de 12,51% din numarul total al apelurilor copiilor, tulburările de comportament au drept cauza si dependenta de dispozitive digitale precum: smartphone, iPad, jocuri virtuale.

Starea emoțională a copiilor la începutul apelului a fost identificată de specialiștii Asociației Telefonul Copilului astfel: 26,08% dintre copii simțeau tristețea și singurătatea, 16,21% frică și anxietate,  11,08% apăsarea, 7,57%  frustrarea și depresia. Tristețea și singurătatea au fost identificate la copiii care au apelat 116 111 din nevoia de comunicare, în timp ce frustrarea și depresia s-au manifestat la copiii care nu aveau o relație bună cu părinții, iar frica s-a manifestat în cazurile de abuz și violență domestică.

Vocile copiilor care au contactat telefonul copilului și în România au fost ascultate miercuri, 26 iunie, și în Parlamentul European, care a decis unirea eforturilor pentru ca împreună să putem face mai mult pentru copiii pe care îi ascultăm zi de zi la celălalt capăt al firului. Iar filmul care a tăiat respirația întregii audiențe din Parlamentul European a fost prezentat de Asociația Telefonul Copilului și de elevi ai Liceului Nicolae Tonitza, care au transpus problemele copiilor de astăzi în lucrările lor excepționale:

http://www.youtube.com/watch?v=CBGfX3EzhBk
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151548936264582.1073741845.158475614581&type=1

Mulțumim Romtelecom, the Velux Foundations și Cosmote pentru asigurarea constantă atât a traficului de apeluri gratuite, cât și a fondurilor necesare derulării activității call center-ului 116 111.

Mulțumim tuturor reprezentanților mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului în vederea asigurării vizibilității numărului 116 111 în rândul copiilor și părinților, totodată le mulțumim pentru sprijinul acordat în promovarea campaniilor de adunare de fonduri ale organizației, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote.
                                                                          ……………………………………………………..
Asociația Telefonul Copilului
Cu o experiență de 10 ani în domeniul protecției drepturilor copilului și ale familiei, Asociația Telefonul Copilului este singura organizație neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziția copiilor și părinților o linie telefonică de asistență la nivel național. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociația Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor și părinților la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 iunie 2013, un număr total de 1.895.020 de apeluri a fost înregistrat de Asociația Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 42.838 cazuri care au necesitat intervenția instituțiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote. Pentru informații detaliate legate de Asociația Telefonul Copilului și activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesați website-ul organizației noastre www.telefonulcopilului.ro