Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Arhiva

Asociatia Telefonul Copilului marcheaza 12 ani de existenta a liniei telefonice gratuite de asistenta pentru copii si parinti

26.11.2013

De-a lungul celor 12 ani de existență, asistenții sociali și psihologii Asociației Telefonul Copilului au ridicat receptorul liniei telefonice gratuite de asistență pentru copii și părinți de 1.933.733 de ori. Fie că vorbim despre cazuri care au necesitat intervenția în regim de urgență a autorităților, fie că vorbim despre consiliere psihologică și juridică, nevoia de comunicare a copiilor, apeluri test, pentru toate acestea specialiștii Asociației Telefonul Copilului s-au aflat la celălalt capăt al firului.

Linia telefonică de asistență pentru copii și părinți, gestionată de Asociația Telefonul Copilului a împlinit 12 ani de existență. 116 111 este singurul serviciu telefonic gratuit la nivel național, care răspunde în deplină confidențialitate oricărei probleme cu care se confruntă copiii și adolescenții din România.

“Linia telefonică gratuită de asistență pentru copii și părinți a pornit la drum cu proiectul <Casa de copii nu e acasă>, a răspuns unor nevoi neașteptat de mari de informare, consiliere și îndrumare din partea beneficiarilor, a imbrăcat haina Asociației Telefonul Copilului, iar astăzi 116 111 reprezintă un reper pentru ceea ce înseamnă protecția drepturilor copilului în România. A fost un parcurs dificil, dar o misiune îndeplinită pentru copiii și părinții care au beneficiat de serviciile noastre. Mergem mai departe, însă, pentru ca vocile pe care le ascultăm zi de zi la celălalt capăt al firului să ajungă pe agenda factorilor de decizie, a autorităților care au menirea de a face din protecția drepturilor copilului în România prioritate zero. Mulțumim Organizației Națiunilor Unite care a găzduit și susținut mesajul serviciilor telefonul copilului de pretutindeni către guverne pentru o implicare activă în ceea ce privește întărirea sistemelor de protecție a copilului, un eveniment cu semnificație deosebită desfășurat la data de 20 noiembrie a.c., cu ocazia Zilei Internaționale a Drepturilor Copilului”, a declarat Cătălina Florea, director executiv Asociația Telefonul Copilului / Deputy Regional Reprezentative Europe, Child Helpline International



Împlinirea a 12 ani de existență a fost un moment memorabil pentru Asociația Telefonul Copilului datorită faptului că, alături de Child Helpline International și de toate celelalte organizații care gestionează serviciul telefonul copilului în lume, am avut șansa de a aduce în atenția Organizației Națiunilor Unite (ONU) problemele semnalate de copii la linia de asistență dedicată lor. Evenimentul s-a desfășurat la sediul ONU, la data de 20 noiembrie a.c., cu ocazia Zilei Internaționale a Drepturilor Copilului, bucurându-se de participarea dnei. Marta Santos Pais - Reprezentant Special al Secretarului General ONU pentru violența împotriva copiilor, dl. Christian Salazar – Director Adjunct Programe UNICEF, Reprezentanți Permanenți la ONU, dna. Jeroo Billimoria – Fondator Child Helpline International și Președinte al Consiliului Director, dna. Nenita la Rose – Director Executiv Child Helpline International. Evenimentul s-a desfășurat sub mesajul: “Can you hear us now? Giving a voice to children and young people”: http://webtv.un.org/meetings-events/watch/can-you-hear-us-now-giving-a-voice-to-children-and-young-people-universal-childrens-day/2854751027001 / https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151840277339582.1073741870.158475614581&type=1

De-a lungul celor 12 ani de existență, statisticile oferite de baza de date a Asociației Telefonul Copilului indică un număr de 44.504 cazuri în care a fost necesară și intervenția instituțiilor abilitate. Principalele situații sesizate se referă la: abuz asupra copilului în procentaj de 27,09%, consiliere juridică în procentaj de 15,14%, nevoia de sprijin material / financiar în procentaj de 15,06%, precum și solicitări de consiliere psihologică în procentaj de 11,97%.

Numărul apelurilor copiilor a crescut semnificativ începând cu anul 2006, când Asociația Telefonul Copilului a demarat acțiuni masive de promovare a liniei telefonice gratuite. Până în prezent, asistenții sociali și psihologii Asociației Telefonul Copilului s-au întâlnit cu aproape 100.000 de copii care au fost informați despre serviciul dedicat lor și au primit rechizite personalizate. Principalele motive ale copiilor pentru apelul către 116 111 sunt următoarele: nevoia de comunicare (28,74%), neînțelegerile cu părinții sau relația deficitară copil – părinte (21,31%), relatiile cu colegii / prietenii (18,56%), abuz si violenta (17,42%), consiliere psihologica (9,49%), alte probleme specifice varstei (4,48%). Cazurile de abuz și violență raportate la 116 111 au avut loc cu precădere în familie (57,43%), dar și în mediul școlar (37,33%), acestea din urmă reflectând tot mai mult raspândirea fenomenului bullying în rândul copiilor și adolescenților.


Printre cele mai raspândite forme de abuz asupra copilului raportate la 116 111 se numără: neglijarea (33,38%), abuzul fizic (32,51%), abuzul emoțional (10,55%), abuzul sexual și traficul de minori (6,37%). Abuzul sexual a înregistrat o creștere semnificativă în ultimii ani în rândul apelurilor către 116 111 – numărul acestui tip de apeluri crește de la an la an cu aproape 30%.

Lipsa îndeplinirii nevoilor de bază este, de asemenea, unul dintre motivele pentru care copiii și adolescenții apelează în număr tot mai mare linia telefonică gratuită dedicată 116 111. Acest tip de apeluri a fost identificat odată cu primele semne ale crizei financiare, crescând de la un an la altul cu aproape 36%.

Problemele de ordin psihologic și emoțional cu care se confruntă copiii au escaladat de la un an la altul, printre acestea numărându-se: depresia, tulburările de comportament, gândurile suicidale, automutilarea. Dacă în anul 2006 aceste situații aproape că nu se regăseau în statistica Asociației, acoperind numai un procentaj de 2,23% din numărul cazurilor înregistrate, în anul 2013 am înregistrat un record în ceea ce privește consilierea psihologică, respectiv 23,82% din numărul cazurilor.

Referitor la grupele de vârstă ale copiilor care apelează cel mai des la asistența și îndrumarea oferite de consilierii Asociației Telefonul Copilului, acestea sunt: 10-12 ani - 34,36% și 13-15 ani - 38,24%.

Pe durata celor 12 ani de activitate, statisticile Asociației Telefonul Copilului indică pe primele locuri apeluri primite din județe precum Iași, Constanța, Bacău, Vaslui, Galați, Teleorman, București (Sector 5), Ilfov. Referitor la distribuția pe regiuni, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Moldova (23,61%), urmată de Muntenia (20,17%), Transilvania (14,34%), București (10,22%), Oltenia (9,45%), Dobrogea (7,15%), Banat (5,32%), necunoscut (9,74%).

Mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce privește cazurile înregistrate la 116 111 este cel rural, în procentaj de 47,54%, urmat de cel urban, în procentaj de 42,51%, iar pentru un procentaj de 9,95% a fost solicitată confidențialitatea.

De-a lungul celor 12 ani de existență, am ascultat tot felul de povești de viață, mai vesele sau mai triste. Astăzi, însă, dorim să adunăm poveștile voastre de la vârsta de 12 ani. Vă invităm să vă spuneți povestea aici http://www.telefonulcopilului.ro/12ani.php, dar și să duceți mesajul nostru mai departe.

116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote.

 

Mulțumim tuturor reprezentanților mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului. Totodată le mulțumim pentru asigurarea vizibilității numărului 116 111 în rândul copiilor și părinților, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

                               ………………………………………………………………….

Asociația Telefonul Copilului
Cu o experiență de 12 ani în domeniul protecției drepturilor copilului și ale familiei, Asociația Telefonul Copilului este singura organizație neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziția copiilor și părinților o linie telefonică de asistență la nivel național. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociația Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor și părinților la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 octombrie 2013, un număr total de 1.933.733 de apeluri a fost înregistrat de Asociația Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 44.504 de cazuri care au necesitat intervenția instituțiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote. Pentru informații detaliate legate de Asociația Telefonul Copilului și activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesați website-ul organizației noastre www.telefonulcopilului.ro