Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Arhiva

17 Mai: Ziua Internationala a Telefonului Copilului

17.05.2014

“Ascultați vocea copiilor!” – acesta este mesajul copiilor și adolescenților pe care noi, cei de la capătul celălalt al firului, îl transmitem tuturor factorilor de decizie, dar și părinților.


17 mai 2014, București: Copii și tineri din România și din întreaga lume au avut posibilitatea de a-și modela propriul viitor și datorită sprijinului primit din partea serviciilor Telefonul Copilului. Rețeaua globală de servicii „telefonul copilului” sărbătorește astăzi, 17 mai 2014, pentru al optulea an consecutiv Ziua Internaționala a Telefonului Copilului.
 
Anul acesta Ziua Internațională a Telefonului Copilului se desfășoară sub tema “Dreptul de a fi ascultat”, un drept pe care Asociatia Telefonul Copilului il respecta pentru beneficiarii sai. Mai mult decat atat, Asociația Telefonul Copilului consideră necesară și importantă opinia copiilor și adolescenților în dezvoltarea serviciilor care le sunt dedicate.

Ziua Internațională a Telefonului Copilului este o ocazie importantă a serviciilor Telefonul Copilului de a atrage atenția asupra rolului lor esential pe de o parte în protecția copiilor și a tinerilor, iar pe de altă parte în responsabilizarea acestora prin proiecte și campanii de conștientizare.

In anul 2013, 106.885 de apeluri au fost înregistrate la 116 111, dintre acestea 5.039 de cazuri au necesitat și intervenția instituțiilor abilitate pe de o parte, iar pe de altă parte consilierea și monitorizarea continuă a specialiștilor Asociației Telefonul Copilului.

IN ANUL 2013, LA 116 111 AU FOST ÎNREGISTRATE APROAPE
7 CAZURI DE ABUZ PE ZI

Principalele probleme semnalate de copii, în anul 2013, la 116 111 sunt din spectrul problemelor de ordin psihologic. Nevoia de comunicare, neînțelegerile cu părinții sau relația deficitară copil – părinti reprezintă un procentaj de 76,12% din numarul total al apelurilor copiilor catre linia telefonica dedicata. Conform datelor centralizate de Asociatia Telefonul Copilului la nivelul serviciului 116 111: depresia, tulburările de comportament, gândurile suicidale reprezinta un procentaj de 23,88% din numarul apelurilor copiilor. Principalele cauze identificate pe parcursul consilierii au fost următoarele – lipsa părinților (parinti plecati in strainatate), neintelegeri cu parintii, abuzul fizic si neglijarea in familie, decesul parintilor, probleme sentimentale, nu in ultimul rand “bullying”, fenomen existent atât în mediul școlar, cât și în mediul online.

Asociația Telefonul Copilului este membră cu drepturi depline a alianței Child Helpline International (CHI). Această alianță reunește 178 de organizatii membre din 143 de țări ale lumii, care devin tot mai puternice și care își oferă suport reciproc. 

"În întreaga lume, pe 17 mai sărbătorim realizările remarcabile și implicarea tuturor serviciilor Telefonul Copilului membre ale alianței Child Helpline International. În fiecare an, serviciile Telefonul Copilului înregistrează tot mai multe apeluri legate de forme de abuz, violență în familie, sănătate mintală și relaționare deficitară în familie. Numărul apelurilor este, de asemenea, în creștere cu o medie de 5% pe an, ceea ce înseamnă că la fiecare 15 ani numărul acestora se dublează. Avem misiunea de a asculta vocea copiilor și tinerilor din această lume mereu în schimbare rapidă", a declarat Nenita La Rose, Director Executiv - Child Helpline International

Din anul 2003, de la inființarea Child Helpline International, serviciile „telefonul copilului” de pretutindeni au înregistrat mai mult de 126 de milioane de apeluri.

Mulțumim tuturor reprezentanților mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului, totodată le mulțumim pentru asigurarea vizibilității numărului 116 111 în rândul copiilor și părinților, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote.

………………………………………………………………
Asociația Telefonul Copilului
Cu o experiență de 12 ani în domeniul protecției drepturilor copilului și ale familiei, Asociația Telefonul Copilului este singura organizație neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziția copiilor și părinților o linie telefonică de asistență la nivel național. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociația Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor și părinților la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 aprilie 2014, un număr total de 1.988.371 de apeluri a fost înregistrat de Asociația Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 47.093 de cazuri care au necesitat intervenția instituțiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote. Pentru informații detaliate legate de Asociația Telefonul Copilului și activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesați website-ul organizației noastre www.telefonulcopilului.ro

Child Helpline International
Child Helpline International numără 178 de organizații membre din întreaga lume și activează astfel în 143 de țări pentru a oferi sprijin și suport copiilor care au nevoie de protecție. Child Helpline International utilizează tehnologii de comunicare și informaționale în măsură să le permită și copiilor marginalizați să obțină ajutor.
http://www.childhelplineinternational.org