Arhiva
Cifre record inregistrate de Asociatia Telefonul Copilului la 116 111, in prima jumatate a anului 2011
28.07.2011Numărul apelurilor primite, în primele șase luni ale anului 2011, la singura linie gratuită de asistență pentru copii și părinți la nivel național, 116 111, a crescut de 4 ori comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 75.033,față de 18.882 anul trecut. În majoritatea cazurilor, apelanții au reclamat problema sărăciei cauzată de lipsa unui loc de muncă, de disponibilizări și reducerea ajutoarelor sociale acordate. Mii de cazuriau necesitat intervenția instituțiilor abilitate, iar zeci de copii au ajuns în grija statului din cauza sărăciei.
Conform datelor furnizate de baza de date a call center-ului Asociației Telefonul Copilului, primele 6 luni ale acestui an arată cifre record:
- 75.033 de apeluriînregistrate la 116 111, de 4 ori mai multe apeluri față de aceeași perioadă a anului 2010, când s-au înregistrat 18.882 apeluri; principalul motor care a generat această creștere este reprezentat de extinderea programului de lucru la 16 ore pe zi, în intervalul 08.00 – 00.00, de luni până duminică;
- 2.534 de cazuri au necesitat intervenție imediată, cu o creștere de 39,23% față de aceeași perioadă a anului 2010, când s-au înregistrat 1.820 de cazuri;
- 1.025 de cazuri de abuz asupra copilului și violență în familie au fost sesizate la 116 111, creșterea înregistrată fiind de 32,60%, față de aceeași perioadă a anului 2010 (773);
- numărul cazurilor de abuz sexual asupra copilului și trafic de minori aproape s-a dublat în prima jumătate a acestui an, fiind înregistrate 48de astfel de situații; cu sprijinul instituțiilor abilitate, au fost adoptate cele mai bune soluții pentru stoparea abuzului și înlăturarea efectelor negative produse de situația traumatizantă, iar agresorii suntcondamnați pentru faptele săvârșite;
- consilierea psihologică indică o creștere de 25,06%,în situații în care copiii se simțeau singuri, triști, neînțeleși, neglijați, discriminați, respinși și în legatură cu probleme specifice vârstei sau chiar sentimentale;
- 7.239 de copii beneficiari ai proiectelor și campaniilordesfășurate în acest an (http://www.telefonulcopilului.ro/galerie-foto-2011, http://www.telefonulcopilului.ro/cupa-telefonul-copilului) ne-au spus căau găsit în telefonul copilului un prieten de nădejde;
- consilierea juridicăsolicitată la 116 111, referitoare la alocații și indemnizații, încredințarea copilului, pensia alimentară, menținerea legăturilor personale, dreptul la vizită al părintelui care nu a obținut încredințarea copilului, ordonanța președințială, părăsirea țării cu un minor, înregistrarea tardivă a nașterii, precum și drepturile copilului,a înregistrat o creștere de 61,41% față de aceeași perioadă a anului trecut.
- mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce privește cazurile înregistrate la 116 111 este cel rural, în procent de 52,13%, urmat de cel urban, în procent de 43,01%, iar pentru un procent de 4,86% a fost solicitată confidențialitatea;
- cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Moldova (26.36%),urmată de Muntenia (19.49%), Transilvania (15.83%), București (15.27%),Oltenia (10.02%), Banat (5.37%), Dobrogea (4.70%), necunoscut (2.96%);
- în ceea ce privește repartizarea pe județe, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din județele Iași, Constanța, Bacău, Vaslui, Teleorman, Ilfov, iar cele mai puține au fost sesizate din județele Sălaj, Covasna, Tulcea, Harghita și Argeș.
Pefondul crizei financiare, părinții au recurs la măsuri extreme și în anul 2011: fie au ales instituționalizarea temporară sau chiar abandonulcopiilor (Moldova este pe primul loc cu 15 cazuri, urmată de Muntenia cu 14, Transilvania cu 6, Dobrogea cu 6 si Oltenia cu 4, Necunoscut cu 2), fie au ales măsuri alternative la instituționalizare precum: asistența maternală, centrul maternal, centrul de zi, plasamentul familial (cele mai multe sesizări au fost înregistrate din București, înnumăr de 18, urmat de Muntenia și Oltenia, cu câte 9, Dobrogea 7, Moldova 6, Banat 2, Transilvania 1, Necunoscut 5).
În această perioadă și totodată într-un an în care efectele crizei continuă să fie devastatoare pentru tot mai mulți copii și părinți, Asociația Telefonul Copilului a organizat întâlniri directe cu 4.705 copii din județele Alba, Brașov, Hunedoara, Mureș, Sibiu, din zone rurale dezavantajate, către care s-a îndreptat cu rechizite personalizate, dulciuri și jucarii http://www.telefonulcopilului.ro/galerie-foto-2011.
Deasemenea, prima jumătate a anului 2011 a adus din nou recunoaștere activității Asociației Telefonul Copilului, prin acordarea atât a Premiului I, cât și a Premiul al II-lea la Gala Societății Civile, secțiunea „PROIECTE ȘI CAMPANII DE CSR”, cel mai frumos cadou primit de organizația noastră la un deceniu de existență.
Mulțumimtuturor reprezentanților mass media pentru asigurarea constantă a vizibilității numărului 116 111 în rândul copiilor și părinților, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilorcopilului.
116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote.
Reamintim că la data de 01 martie a.c., AsociațiaTelefonul Copilului a prelungit programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului 116 111, până la miezul nopții. Decizia de prelungire a programului a fost luată pentru a putea răspunde numărului tot mai mare de apeluri, acesta derulându-se de la acea dată în intervalul 08.00 - 00.00. Totodată, numărul de specialiști, aflați la celălalt capăt al firului, a fost suplimentat cu 7 noi asistenți socialiși psihologi. Inițiativa se desfășoară sub sloganul “Telefonul Copilului 116 111 te ascultă din zori până-n miez de noapte”și a fost posibilă datorită fondurilor puse la dispoziție de VELUX Foundation, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation, precum și din fondurile adunate în urma maratonului radio PIERDUT, organizat anul trecut de Europa FM în beneficiul Asociației Telefonul Copilului.
Asociația Telefonul Copilului
AsociatiaTelefonul Copilului este o organizatie neguvernamentala, non-profit, activa in domeniul protectiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, intreorele 08.00-00.00, Asociatia Telefonul Copilului pune la dispozitia copiilor si parintilor linia de asistenta gratuita, unica la nivel european, 116 111, specializata in domeniul protectiei copilului. Un numar total de 1.613.944 de apeluri a fost inregistrat de Asociatia Telefonul Copilului in perioada 21 noiembrie 2001 – 30 iunie 2011, iar dintre acestea au fost identificate 32.314 de cazuri valide.
Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sa accesati website-ul organizatiei noastre www.telefonulcopilului.ro.