Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Arhiva

76.824 DE APELURI INREGISTRATE DE ASOCIATIA TELEFONUL COPILULUI, LA 116 111,IN PRIMA JUMATATE A ANULUI 2012

10.08.2012

Sărăcia cauzată de lipsa unui loc de muncă, de disponibilizări și reducerea ajutoarelor sociale acordate a dominat lista problemelor semnalate în cele 76.824 de apeluri înregistrate la 116 111, în primele șase luni ale anului 2012. Situațiile grave au determinat intervenția instituțiilor abilitate în mii de cazuri, iar zeci de copii au ajuns în grija statului din cauza sărăciei.

"Criza economică a afectatsocietatea în profunzimea sa. Este foarte grav și trist deopotrivă să vedem părinți care preferă să își abandoneze copiii din cauza sărăciei, neavând mijloacele necesare să îi îngrijească. Linia 116 111 este deschisă deopotrivă copiilor și părinților și suntem aici pentru a-i asculta și sprijini. Tragem încă un semnal de alarmă, însă: abandonul, abuzul, singurătatea, tristețea cu care se confruntă copiii - acestea sunt probleme care nu au soluție decât printr-un efort cumulat și susținut din partea tuturor actorilor implicați, de la familii la instituțiile statului", a declarat Cătălina Florea, director executiv Asociația Telefonul Copilului

Pe fondul crizei financiare, părinții au recurs la măsuri extreme și în anul 2012: fie au ales instituționalizarea temporară sau chiar abandonul copiilor (Transilvaniaeste pe primul loc cu 29 de cazuri, urmată de Moldova cu 6, Muntenia cu3, Bucuresti cu 3 si Oltenia cu 2), fie au ales măsuri alternative la instituționalizare precum: asistența maternală, centrul maternal, centrul de zi, plasamentul familial (cele mai multe sesizări au fost înregistrate din București, în număr de 13, urmat de Moldova - 9, Muntenia - 7, Transilvania – 6 și Oltenia - 5).

Conform datelor furnizate de baza de date a call center-ului Asociației Telefonul Copilului, primele 6 luni ale acestui an arată cifre îngrijorătoare:

- 76.824 de apeluri înregistrate la 116 111, dintre acestea 2.085 de cazuricare au necesitat intervenția instituțiilor abilitate pe de o parte, iar pe de altă parte consilierea și monitorizarea continuă a specialiștilor Asociației Telefonul Copilului;

- starea emoțională a copiilor la începutul apelului a fost identificată de specialiștii Asociației Telefonul Copilului astfel: 28,53% dintre copii simțeau tristețea, 11,53%  frustrarea și depresia, 11,24% singurătatea, 9,22% apăsarea, 6,05% frica.Tristețea și singurătatea au fost identificate la copiii care au apelat116 111 din nevoia de comunicare, în timp ce frustrarea și depresia s-au manifestat la copiii care nu aveau o relație bună cu părinții, iar frica s-a manifestat în cazurile de abuz și violență domestică.

- 1.026 de cazuri de abuz asupracopilului și violență în familie au fost sesizate la 116 111, iar printre cele mai grave forme de abuz sesizate au fost: molestarea fizicaîn procentaj de 43,76%, neglijarea în procentaj de 26,09% și abuz emoțional în procentaj de 12,16%;


- numărul cazurilor de abuzsexual asupra copilului și trafic de minori aproape s-a dublat în primajumătate a acestui an, fiind înregistrate 94 de astfel de situații; cu sprijinul instituțiilor abilitate, au fost adoptate cele mai bune soluții pentru stoparea abuzului și înlăturarea efectelor negative produse de situația traumatizantă, iar agresorii sunt condamnați pentru faptele săvârșite;

- consilierea psihologică indică un procentaj de 16,50%,din numărul total al cazurilor înregistrate la 116 111 și s-a impus în situații în care copiii se simțeau singuri, triști, neînțeleși, neglijați, discriminați, respinși, dar și în legatură cu probleme specifice vârstei sau chiar sentimentale;

- consilierea juridică solicitată la 116 111, referitoare la alocații și indemnizații, încredințarea copilului, pensia alimentară, menținerea legăturilor personale, dreptul la vizită al părintelui care nu a obținut încredințarea copilului, ordonanța președințială, părăsirea țării cu un minor, înregistrarea tardivă a nașterii, precum și drepturile copilului,a înregistrat un procentaj de 20,81% din numarul total al cazurilor;

-mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce privește cazurile înregistrate la 116 111 este cel rural, în procent de 50,59%, urmat de cel urban, în procent de 43,26%, iar pentru un procent de 6,15% a fost solicitată confidențialitatea;

- cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Muntenia(26.18%), urmată de Transilvania (20.43%), Moldova (16,88%), București (13.91%), Oltenia (10.79%), Dobrogea (5.52%), Banat (3.51%), necunoscut (2.78%);

- în ceea ce privește repartizarea pe județe, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din județele Buzau, Ilfov, Constanța, Iași, Teleorman, Dolj,  iar cele mai puține au fost sesizate din județele Sălaj, Mureș, Botoșani, Bistrița-Năsăud, Alba, Satu Mare.

Înaceastă perioadă și totodată într-un an în care efectele crizei continuă să fie devastatoare pentru tot mai mulți copii și părinți, Asociația Telefonul Copilului a organizat întâlniri directe cu 17.387 copii din regiunile Transilvania, Moldova, Munteania si Oltenia, din zone rurale dezavantajate, către care s-a îndreptat cu rechizite personalizate, dulciuri și jucării http://www.telefonulcopilului.ro/traficul-de-minori-pe-intelesul-copiilor, http://www.telefonulcopilului.ro/galerie-foto-2012.

Deasemenea, prima jumătate a anului 2012 a adus din nou recunoaștere activității Asociației Telefonul Copilului, prin omologarea recordului înregistrat de Asociația Telefonul Copilului "Fotografia cu cele mai multe zâmbete de copii" de către World Records Academy. Și anul acesta la Gala Societății Civile, Asociația Telefonul Copilului a urcat pe podiumul Galei, cu 2 premii la secțiunile "PROIECTE ȘI CAMPANII DE CSR",respectiv "PROGRAME".

Mulțumim tuturor reprezentanților mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului, totodată le mulțumim pentru asigurarea vizibilității numărului 116 111 în rândul copiilor și părinților, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.


116111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom. Apelul către 116111 este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote.

Asociația Telefonul Copilului
Cuo experiență de 10 ani în domeniul protecției drepturilor copilului și ale familiei, Asociația Telefonul Copilului este singura organizație neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziția copiilor și părinților o linie telefonică de asistență la nivel național. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociația Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor și părinților la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 iunie 2012, un număr total de 1.782.681 de apeluri a fost înregistrat de Asociația Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 38.107 cazuri care au necesitat intervenția instituțiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote. Pentru informații detaliate legate de Asociația Telefonul Copilului și activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesați website-ul organizației noastre www.telefonulcopilului.ro.