Arhiva
ASOCIAȚIA TELEFONUL COPILULUI LANSEAZĂ PROIECTUL EUROPEAN CONSOLIDAREA PARTICIPĂRII COPIILOR ÎN SOCIETATEA EUROPEANĂ PRIN INTERMEDIUL SERVICIULUI TELEFONUL COPILULUI 116 111
31.01.2013Proiectul "Consolidarea participării copiilor în societatea europeană prin intermediul serviciului "(Strengthening Children's Voices in EU Society through Child Helplines") reunește eforturile organizațiilor din 6 state europene (Romania, Bulgaria, Cehia, Polonia, Marea Britanie, Slovacia) într-un scop comun, acela de a da oportunitatea copiilor să se implice activ în deciziile care îi privesc.
Principalulobiectiv al demersului este acela de a oferi copiilor din cele 6 state europene posibilitatea de a se bucura de dreptul lor fundamental de a participa la deciziile care îi privesc, respectiv încurajarea copiilor de a participa activ în dezvoltarea serviciilor oferite lor la nivelul liniei de asistență pentru copii 116 111. În fapt, copiii implicați în proiect vor avea ocazia să își exprime gândurile, părerile și sugestiilecu privire la serviciul care le este dedicat - Telefonul Copilului.
"Proiectullansat astăzi va aduce copiii mai aproape de serviciul care le este dedicat - telefonul copilului 116 111, prin dezvoltarea, împreună cu ei,a unor mecanisme de intervenție axate pe nevoile și așteptările lor. Participarea copiilor va conduce la o îmbunătățire a serviciilor oferitede Asociația Telefonul Copilului, ceea ce va atrage tot mai mulți copiisă caute sprijin la celălalt capăt al firului. Participarea copiilor înseamnă oportunități egale pentru a-și exprima gândurile, părerile, de aaccesa informații, de a participa la decizii care îi afectează și de a-și cere drepturile în concordanță cu vârsta și nivelul de dezvoltare. Într-un cuvânt, prin acest proiect vom face ceea ce știm cel mai bine: să ascultăm copiii" a declarat Cătălina Florea, director executiv Asociația Telefonul Copilului
Proiectul „Consolidarea participării copiilor în societatea europeană prin intermediul serviciului ”are drept obiectiv general crearea celor mai bune condiții pentru ca vocile tot mai multor copii să fie auzite la Telefonul Copilului 116 111, la nivel european. Acest proiect are la bază dreptul copilului de aparticipa activ la dezvoltarea serviciilor oferite de Telefonul Copilului, astfel încât acestea să vină în întampinarea nevoilor tot maimari și diverse cu care copiii se confruntă. Grupul țintă al proiectului este format din: 80 de copii cu vârste cuprinse între 12-19 ani, 102 profesioniști ai serviciilor telefonul copilului din țările partenere în proiect, 4.000 de profesioniști din sistemul de protecție acopilului, precum și profesori, părinți sau alte persoane interesate derealizarea dreptului copilului de a participa la deciziile care îl privesc.
Asociația Telefonul Copilului a considerat importantă implicarea copiilor încă de la lansarea sa. An de an întâlnirile directecu copiii au reprezentat o prioritate. Astfel, în anul 2010 au fost organizate întâlniri directe cu 11.012 copii, în anul 2011 - 11.683 copii, iar în anul 2012 ne-am întalnit cu nu mai puțin de 36.606 copii.
Menționămcă Asociația Telefonul Copilului este singura organizație neguvernamentală în domeniul protecției copilului din Romania cu care Consiliul Național al Elevilor a semnat un acord de parteneriat în vederea realizării drepturilor copilului. Astfel, și în cadrul acestui proiect, Consiliul Național al Elevilor va fi un partener de nădejde al Asociației Telefonul Copilului, participând la toate activitățile acestuia.
“Pentru Consiliul Național al Elevilor, structură consultativă și reprezentativă a elevilor din România, colaborarea cu Asociația Telefonul Copilului reprezintă o oportunitate, o modalitate facilă de a intra în contact cu problemele de actualitate ale elevilor din întreaga țară. Încă din 2007, de la prima activitate la care Consiliul Național al Elevilor a participat alături de Asociația Telefonul Copilului, cei doi parteneri au urmărit promovarea și conștientizarea în societate a necesității participării elevilor la procesul decizional. Consultarea permanentă dintre cele două organizațiicontribuie în mod evident la dezvoltarea și evaluarea obiectivă a serviciilor Telefonului Copilului, în vederea asigurării accesului la oportunități legate de drepturi, aflate în concordanță cu vârsta și necesitatea elevilor“ a declarat Andrei Bogdan Petre, Președinte, Consiliul Național al Elevilor
Proiectul reunește experiența și bunele practici dezvoltate de organizații din 6 state europene care gestionează serviciul Telefonul Copilului 116 111: Asociația Telefonul Copilului (Romania), Animus Association Foundation (Bulgaria),Nobody’s Children Foundation (Polonia), Safety Line Association (Cehia), Slovak Committee for UNICEF (Slovacia) și ChildLine (Marea Britanie).
Inițiativa este finanțată de Comisia Europeană prin intermediul programului de finanțare “Drepturi Fundamentale și Cetățenie”, timp de 2 ani.
În ceea ce privește participarea copiilor, în cadrul proiectului vor fi organizate 4 grupuri de monitorizare și de consultare formate din copii,iar acestea se vor forma în Romania, Bulgaria, Polonia și Slovacia. Înființarea grupurilor de monitorizare și de consultare vor fi anunțate public pe website-urile organizațiilor care gestionează serviciul Telefonul Copilului din cele 4 țări partenere. Acestea își vor desfășuraactivitatea în cadrul a 32 de workshop-uri la finalul cărora vorrezulta 4 rezumate referitoare la sugestii și idei privind elaborarea unei metodologii care asigură și monitorizează participarea copiilor la dezvoltarea și evaluarea serviciilor Telefonul Copilului. De asemenea, 4 grupuri de lucru formate din specialiștii serviciilor Telefonul Copiluluivor lucra la dezvoltarea metodologiei, iar în al doilea an de implementare a proiectului va fi disponibilă și o versiune online a acesteia care se va adresa profesioniștilor care lucrează la Telefonul Copilului.
Proiectul urmărește totodată și creșterea capacității profesioniștilor care lucrează la capătul celălalt al firului 116 111 dea comunica eficient cu copiii vulnerabili. În acest sens vor fi organizate 6 vizite de lucru la fiecare dintre organizațiile partenere, 6 cursuri de formare pentru consultanții Telefonul Copiluluiavând subiecte predefinite, care au rezultat din nevoile în practică ale fiecărei organizații, cursuri susținute de 2 profesioniști formați în cadrul vizitelor de lucru la serviciile Telefonul Copilului din țările partenere în proiect, 314 întâlniri de supervizare a personaluluiserviciului Telefonul Copilului din țările partenere, astfel: 120 de întâlniri interne de supervizare în cadrul Asociației Telefonul Copilului,susținute de coordonatorul call center și un psiholog specializat în domeniul drepturilor copilului și familiei, 98 în Bulgaria, 72 în Polonia și 24 în Slovacia.
Proiectul își îndreaptă atenția și către îmbunătățirea capacității sistemului de protecție a copilului în fiecare țară parteneră pentru a răspunde problemelor copiilor, exprimatela nivelul serviciului Telefonul Copilului 116 111, dar și către evidențierea celor mai arzătoare probleme cu care se confruntă copiii care contactează liniile de asistență Telefonul Copilului 116 111 din țările partenere în cadrul proiectului.
În acest context vor fi analizate acordurile de parteneriat existente în ceea ce privește colaborarea dintre organizațiile care gestionează serviciul Telefonul Copilului și instituțiile de stat implicate în protecția drepturilor copilului în fiecare țară, în vederea revizuirii acestora conform bunelor practice existente în cele 6 țări reprezentate în proiect. În urma analizei se va elabora 1 raport final cu recomandări, observații, concluzii și bune practici.
Proiectul include și o componentă de promovare a serviciului 116 111, care se va realiza printr-o campanie online în care copiii vor participa, de asemenea, activ și vor avea posibilitatea să dezbată subiecte înregistrate la Telefonul Copilului. Scopul este acela de a promova în randul copiilor teme de discuție pe marginea problemelor sesizate de alți copii la Telefonul Copilului. Interacțiunea cu copiii se va realiza și prin organizarea unor zile ale porților deschise, când copiii vor vizita call center-ul 116 111, dar șiprin crearea unui film de prezentare a activității serviciului Telefonul Copilului care va fi prezentat în cadrul întâlnirilor directe cu copiii în școli și a unui număr de 5.000 de pliante special conceputepentru ei.
Mulțumim tuturor reprezentanților mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului, totodată le mulțumim pentru asigurarea vizibilității numărului 116 111 în rândul copiilor și părinților, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.
116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote.
Asociația Telefonul Copilului
Cuo experiență de 11 ani în domeniul protecției drepturilor copilului și ale familiei, Asociația Telefonul Copilului este singura organizație neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziția copiilor și părinților o linie telefonică de asistență la nivel național. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociația Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor și părinților la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 decembrie 2012, un număr total de 1.843.961 de apeluri a fost înregistrat de Asociația Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 40.269 cazuri care au necesitat intervenția instituțiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote. Pentru informații detaliate legate de Asociația Telefonul Copilului și activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesați website-ul organizației noastre www.telefonulcopilului.ro.