Arhiva
În ultimul deceniu, serviciile telefonul copilului din întreaga lume au înregistrat mai mult de 126 de milioane de apeluri
17.05.2013Child Helpline International - rețeaua globală de servicii „telefonul copilului” sărbătorește astăzi, 17 mai 2013, pentru al șaptelea an consecutiv Ziua Internaționala a Telefonului Copilului. Child Helpline International este alianța internațională care reunește 173 de organizații membre din 142 de state din întreaga lume, alianță în care România este reprezentată de Asociația Telefonul Copilului.
„La data de 17 mai, în întreaga lume, sărbătorim realizările remarcabile și dăruirea tuturor serviciilor telefonul copilului – membre ale alianței Child Helpline International. Ascultând vocea copiilor, avem speranța căvom hrăni și vom susține o generație responsabilă, puternică și informată despre drepturile ei”, a declarat Nenita La Rose, Director Executiv - Child Helpline International
În ultimul deceniu, serviciile „telefonul copilului” de pretutindeni au înregistrat mai multde 126 de milioane de apeluri, respectiv 450 de apeluri din partea copiilor si tinerilor în medie pe zi. Cele mai frecvente situații în care copiii apelează serviciul care le este dedicat ramân: abuzul și violența, relaționarea cu colegii / prietenii, relaționarea cu părinții,probleme psiho-sociale. Cea mai des întâlnită grupă de varstă a copiilor care apelează „telefonul copilului” este 13 – 15 ani. De asemenea, fetele continuă să contacteze într-un număr mai mare linia telefonică gratuită spre deosebire de băieți.
“Până în anul 2001 serviciul telefonul copilului nu a existat în România. Astăzi, însă aproape că nu mai face față unui număr atât de mare de apeluri din partea copiilor și adolescenților: fie ca vorbim despre nevoia de comunicare, relaționarea cu părinții, abuzul emoțional, abuzul fizic, neglijarea, încălcarea dreptului la educație, exploatarea prin muncă, abuzul sexual, automutilare si tentative de suicid în principal în situații în care părinții sunt plecați în străinătate, solicitări de informații referitoare la prestațiile sociale de care pot beneficia familiile lor pentru îmbunătățirea traiului zilnic. Asistenții sociali și psihologii Asociației Telefonul Copilului, care se află la capătul celălalt al firului, se întâlnesc așadar zi de zi cu o realitate crudă, dar au și satisfacția a zeci de mii de cazuri de încălcare a drepturilorcopilului, care și-au găsit rezolvarea printr-un simplu apel la numărulde telefon gratuit. Numai anul trecut Asociația Telefonul Copilului a răspuns la 116 111 unui număr de 138.104 apeluri, iar un procentaj de 74,35% este reprezentat de apeluri din partea copiilor”, a declarat Cătălina Florea, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului; Deputy Regional Representative Europe - Child Helpline International
ZiuaInternațională a Telefonului Copilului a devenit an de an o ocazie importantă pentru serviciile „telefonul copilului” din întreaga lume pentru a evidenția rolul fundamental pe care îl au în promovarea și protecția drepturilor copilului. Ziua Internațională a Telefonului Copilului este guvernată în acest an de tema „încurajarea și responsabilizarea copiilor și tinerilor”.
Serviciile „telefonul copilului” oferă copiilor și tinerilor posibilitatea de a comunica în deplină confidențialitate și îi ajută să depășească problemele cu care se confruntă, încurajându-i totodată să preia controlul asupra propriilor destine. Serviciile „telefonul copilului” ascultă, oferă consiliere specializată și îndrumă copiii către servicii de asistență socială relevante pentru acele situații care impun intervenție în regim de urgență. Numarul apelurilor către serviciile „telefonul copilului” continuă să crească. Acest lucru demonstrează faptul că linia telefonicăde asistență gratuită reprezintă un instrument de sprijin vital într-o lume în schimbare.
Nu în ultimul rând, serviciile „telefonul copilului” atrag atenția permanent asupra problemelor la zi cu care se confruntă copiii, prin intermediul campaniilor de educare și conștientizare desfășurate.
Mulțumim tuturor reprezentanților mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului, totodată le mulțumim pentru asigurarea vizibilității numărului 116 111 în rândul copiilor și părinților, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilorcopilului.
116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote.
………………………………………………………………….
Asociația Telefonul Copilului
Cuo experiență de 11 ani si jumatate în domeniul protecției drepturilor copilului și ale familiei, Asociația Telefonul Copilului este singura organizație neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziția copiilor și părinților o linie telefonică de asistență la nivel național. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociația Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor și părinților la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 aprilie 2013, un număr total de 1.876.510 de apeluri a fost înregistrat de Asociația Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 41.958 de cazuri care au necesitat intervenția instituțiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote. Pentru informații detaliate legate de Asociația Telefonul Copilului și activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactați la numerelede telefon: 021 411 23 44 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesați website-ul organizației noastre www.telefonulcopilului.ro
Child Helpline International
ChildHelpline International numără 173 de organizații membre din întreaga lume și activează astfel în 142 de țări pentru a oferi sprijin și suportcopiilor care au nevoie de protecție. Child Helpline International utilizează tehnologii de comunicare și informaționale în măsură să le permită și copiilor marginalizați să obțină ajutor.
http://www.childhelplineinternational.org