Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Arhiva

TELEFONUL COPILULUI LE RASPUNDE SI MAMICILOR

12.09.2014

București, 04 septembrie 2014: Sub sloganul: “TELEFONUL COPILULUI LE RASPUNDE SI MAMICILOR", Asociatia Telefonul Copilului lanseaza o noua campanie adresata de data aceasta mamelor, o campanie de informare si constientizare care se desfasoara incepand din luna aceasta in 175 de maternitati din tara.


“Campania lansata astazi a fost realizata cu sprijinul Geometry Global si reprezinta o continuare fireasca a preocuparii Asociatiei Telefonul Copilului fata de problemele cu care se confrunta mamele in cresterea propriilor copii, probleme care isi pot gasi rezolvarea printr-un simplu apel catre 116 111. Avand astfel grija de mame, avem grija de copii!”, a declarat Catalina Florea, Director Executiv al Asociatiei Telefonul Copilului, Deputy Regional Reprezentative – Child Helpline International.

Fiecare mama stie ca bebelusul sau are nevoie de ea permanent, dar si ca sotul sau are nevoie de ea, ca trebuie sa se ocupe in continuare de treburile casnice, iar in acelasi timp i se cere sa se intoarca mai repede la birou. Asa incat trebuie sa faca fata cumva tuturor acestor nevoi, chiar daca uneori simte ca e la capatul puterilor. In mijlocul acestui haos, Telefonul Copilului 116 111 vine sa o asculte si sa-i ofere sfaturile de care are nevoie pentru a trece mai usor prin perioada de acomodare. La Telefonul Copilului 116 111 raspund asistenti sociali si psihologi pregatiti sa raspunda tuturor situatiilor legate de problemele cu care se confrunta copiii.

Principalele problemele pentru care orice mama din Romania poate sa contacteze linia telefonica de asistenta 116 111 sunt urmatoarele: dezvoltarea relatiei copil – parinte / parinti pe etape de varsta, dezvoltarea abilitatilor de viata ale copiilor de-a lungul etapelor de dezvoltare, educatia copiilor inca din stadiul de bebelusi, depresia post-partum, iar din punct de vedere juridic mamele pot obtine informatii in concordanta cu legislatia in vigoare referitoare la: obtinerea certificatului de nastere, concediul pre si post natal, concediul maternal, indemnizatia de crestere a copilului, concediul paternal, dar si orice alte informatii din spectrul protectiei drepturilor copilului si familiei.

In anul 2013, la linia telefonica de asistenta gratuita 116 111 au beneficiat de informare si consiliere specializata 2176 de mame, iar situatiile pentru care ne-au contactat au facut referire la abuz asupra copiilor (660 de situatii), consiliere juridica (318 situatii) si consiliere psihologica (304 situatii). Referitor la problemele legate de abuz, mamele au sesizat in principal violenta fizica (41.97%), abuzul emotional (26.53%), sau forme ale abuzului sexual si trafic de minori (11.81%).

In ceea ce priveste consilierea juridica, in procentaj de 58.49%, mamele au sesizat situatii de incredintare a copilului, dreptul la vizita, parasirea tarii cu un minor, recunoasterea paternitatii, dreptul copilului la pensie alimentara, menținerea legăturilor personale, iar in procentaj de 41.51%. dreptul la concediul de crestere a copilului, indemnizatia de crestere a copilului pana la 1 an, respectiv 2 ani, drepturile copilului privind alocatia de stat, inregistrarea tardiva a nasterii, obtinerea certificatului de nastere, pensia de urmas a copilului.

Consilierea psihologica solicitata de mame s-a axat pe dezvoltarea relatiei copil – parinte / parinti (85.52%), dar si pe consiliere privind depresii, tulburari de comportament, anxietati ale copiilor (14.48%).



Mulțumim tuturor reprezentanților mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului în vederea asigurării vizibilității numărului 116 111 în rândul copiilor și părinților, totodată le mulțumim pentru sprijinul acordat în promovarea campaniilor de adunare de fonduri ale organizației, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.


116 111 este linia europeană de asistență pentru copii si parinti, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom. Serviciul este disponibil de luni pana duminica, in intervalul orar 08.00 – 00.00, iar apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote.

                                                      ……………………………………………………

Asociația Telefonul Copilului

Cu o experiență de peste 12 ani în domeniul protecției drepturilor copilului și ale familiei, Asociația Telefonul Copilului este singura organizație neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziția copiilor și părinților o linie telefonică de asistență la nivel național. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociația Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor și părinților la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 august 2014, un număr total de 2.026.789 de apeluri a fost înregistrat de Asociația Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 48.935 cazuri care au necesitat intervenția instituțiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom și Cosmote. Pentru informații detaliate legate de Asociația Telefonul Copilului și activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesați website-ul organizației noastre www.telefonulcopilului.ro