Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Arhiva

Aproape 500 de copii au beneficiat de consiliere in urma apelului la 116 111, in cadrul campaniei nationale FII PRIETENOS, NU RAUTACIOS

12.05.2015

București, 12 mai 2015 –  Asociația Telefonul Copilului și Cartoon Network au încurajat copiii și tinerii din România să spună stop fenomenului bullying, în cadrul campaniei “FII PRIETENOS, NU RAUTACIOS”.  Sub sloganul ”Fii prietenos, nu răutăcios!”, campania are ca obiectiv sensibilizarea și încurajarea copiilor de a lua măsuri împotriva hărțuirii și agresiunii de orice fel. Prin intermediul animațiilor, Cartoon Network îi încurajează pe copii să vorbească despre experiențele lor, să îi sprijine pe cei hărțuiți și să fie prietenoși cu toți ceilalți.

    Conform bazei de date a Asociației Telefonul Copilului, începând cu 26 februarie 2015 până în prezent, pe segmentul gen din totalul cazurilor înregistrate în cadrul campaniei, 55,94% au fost sesizate de băieți, 41,65% de fete și doar 2,41% de părinți.

    Raportat la grupa de vârstă, cei mai mulți dintre băieții apelanți, respectiv 51,08% au fost preadolescenți, urmați de băieți din grupa de vârstă 6-9 ani (32,73%) și adolescenți (16,19%). În ceea ce privește fetele, categoria de vârstă 6 – 9 ani a sunat în cel mai mare procentaj (53,14%), urmată de preadolescente (35,75%) și adolescente (11,11%).

    Copiii au sesizat ca mediu al abuzurilor de tip bullying: școala în procentaj de 86,70%, spațiul public în procentaj de 9,17% și grădinița în procentaj de 4,13%.
    72,43% dintre copiii preșcolari și școlari au discutat cu părinții despre abuzul de tip bullying manifestat asupra lor, însă doar 21,25% dintre părinți au ales să intervină. Copiii preadolescenți și adolescenți nu au discutat nici cu părinții, nici cu o altă persoană înainte de apelul la 116 111.

    În ceea ce privește formele de bullying înregistrate, 63,30% dintre situații s-au referit la bullying fizic, 12,85% bullying verbal, 13,30% bulling emoțional și 10,55% bullying relațional. Forma de bullying fizic este asociată, în general, cu categoria de gen masculin, în timp ce forma de bullying verbal cu categoria de gen feminin. Dar, cei aproximativ 43% de preșcolari / școlari de vârstă mică (sub 10 ani) au sesizat numai cazuri de bullying fizic, ei fiind în imposibilitatea de a exprima sau manifesta celelalte tipuri de bullying.

    Pe segmentul rural – urban au fost înregistrate în principal situații din mediul rural (50,70%), urmat de mediul urban (37,63%). Pentru 11,67%, apelanții au solicitat confidențialitate cu privire la mediul de proveniență. Mediul rural este o altă caracteristică a abuzului de tip bullying fizic.

    Cele mai multe situații au fost înregsitrate din regiunea Muntenia (22,54%) urmată de Transilvania (18,91%), Moldova (17,51%), Oltenia (14,29%), București (9,05%), Banat (3,62%) și Dobrogea (3,02%). Copiii au solicitat confidențialitate privind regiunea din care provin în 11,06% dintre situații.

    Cătălina Florea, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului, a concluzionat: “Campania a vorbit pe înțelesul tuturor despre fenomenul bullying, ceea ce a permis copiilor să recunoască mai ușor semnele acestui tip de abuz și i-a determinat totodată să vorbească deschis la Telefonul Copilului, 116 111, despre toate trăirile lor. Teamă, frustare, blocaje emoționale, tristețe, singurătate, dar și așteptările copiilor legate de dorința de a-și face prieteni - in doar 2 luni, aproape 500 de cazuri de tip bullying au fost sesizate la 116 111, iar aproape 43% din apelanți au fost preșcolari și școlari, ceea ce a reconfirmat declanșarea fenomenului bullying încă de la vârste mici. Ne bucurăm să avem un partener de nădejde precum Cartoon Network în lupta împotriva fenomenului bullying, împreună reușind să facem pași înainte în demersul propus.”

    Hannes Heyelmann, Senior Vicepreședinte și Manager General Turner Broadcasting pentru Europa Centrală și de Est, s-a declarat bucuros de reacția pozitivă pe care copiii din România au avut-o încă de la lansarea campaniei. “Suntem foarte încântați de parteneriatul pe care l-am avut atât cu Alex Velea, cât și cu Asociația Telefonul Copilului în lupta comună împotriva bullying-ului”, a adăugat Heyelmann.

    La rândul său, Alex Velea a spus: “Mă bucur să știu că și eu am putut ajuta cu ceva. Fenomenul bullying este o problemă reală și toți copiii din România pot fi afectați. Cred că primul lucru pe care cei mici trebuie să îl facă într-o astfel de situație este să stea de vorbă cu o persoană apropiată, de încredere, și să povestească prin ce trec. Îmi doresc mult ca astfel de inițiative să devină o obișnuință”.