Despre noi

Cu o experiență de 18 ani în domeniul protecției drepturilor copilului și ale familiei, ASOCIAȚIA TELEFONUL COPILULUI este singura organizație neguvernamentală, non-profit din România care pune la dispoziția copiilor și adolescenților o linie telefonică de asistență la nivel național, 116 111. Apelul este oferit gratuit de Orange Romania Communications din rețelele de telefonie fixa si mobila Orange, Telekom si Vodafone.

116 111 este implementat în toate statele europene, fiind numărul unic european rezervat de Comisia Europeană serviciului „telefonul copilului”, în urma propunerii formulate de Child Helpline International, alianța internațională în care ASOCIAȚIA TELEFONUL COPILULUI este membră cu drepturi depline.

Copiii şi adolescenţii apelează Telefonul Copilului pentru a-şi exprima temerile, pentru a vorbi despre aspectele de încălcare a drepturilor copilului și de abuz care îi afectează în mod direct şi, cel mai important, pentru a primi ajutor în caz de urgenţă. Și părinţii contactează linia Telefonul Copilului pentru a solicita consiliere psihologica și juridică pentru cazuri concrete, referitoare la protecţia drepturilor copilului şi ale familiei. De luni pana vineri între orele 10.00-20.00, asistenţii sociali şi psihologii Asociaţiei Telefonul Copilului răspund apelurilor copiilor și adolescentilor la 116 111 și pot fi contactați permanent si online: prin email 116111@telefonulcopilului.ro și pe platforma de consiliere www.116111.ro. Despre Telefonul Copilului 116 111 puteți afla mai multe la www.116111.ro și pe fb.com/asociatiatelefonulcopilului.

Peste 100.000 de copii sună anual la 116111, Telefonul Copilului, pentru a semnala aspectele care îi afectează în mod direct şi, cel mai important, pentru a primi ajutor.

Cazuri în care viaţa copiilor a fost pusă în pericol și-au găsit rezolvarea la doar un apel distanță.

Asociația Telefonul Copilului are o experiență bogată și în ceea ce privește implementarea proiectelor de conștientizare asupra drepturilor copilului, de conștientizare asupra riscurilor la care sunt expuși copiii, de educație pentru prevenirea abuzurilor și a problemelor de ordin psiho-emoțional la care sunt expuși copiii precum:

  • propuneri de politica publică înaintate Guvernului și Parlamentului României, în sprijinul asigurării sănătății emoționale a copiilor și a dreptului fiecărui copil de a se afla în siguranță oriunde s-ar afla precum propunerea de politică publică anti-bullying, care a generat modificarea Legii educației naționale
  • evenimente de dezbatere publică organizate, precum primul Forum național anti-bullying în anul 2019
  • campanii educaționale si de prevenire a abuzului de tip bullying & cyberbullying, a traficului de minori, a agresiunii sexuale asupra minorilor, a disparițiilor voluntare ale minorilor, proiecte de educație nonformală și de prevenire a abandonului școlar
  • dezvoltarea de resurse educaționale

Asociația Telefonul Copilului este partener și al Agenției Naționale Antidrog, în cadrul programului național „Safe Space”, oferind servicii de informare și consiliere antidrog. Astfel, în urma semnării parteneriatului cu Agentia Națională Antidrog, situațiile de consum de substanțe psihotrope înregistrate la linia europeană de asistență pentru copii 116111 sunt gestionate de Asociația Telefonul Copilului în colaborare cu Rețeaua națională de centre de prevenire, evaluare și consiliere antidrog, în cadrul programului național „Safe Space”, aducând astfel minorii aproape de toate serviciile de care au nevoie.

Rezultatele organizației au fost recunoscute atât la nivel național, cât și internațional. Astfel, calitatea serviciilor oferite de Asociația Telefonul Copilului a determinat acordarea statutului de organizație de utilitate publica si acreditarea ca furnizor de servicii sociale, în anul 2018.