Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English

Ce se intâmpla dupa ce apelezi Telefonul Copilului ?

Primul pas

In momentul în care ești un copil abuzat sau dorești să sesizezi un caz de abuz asupra unui alt copil, trebuie să știi că serviciile sociale sunt obligate să investigheze situația așa cum ai relatat-o Telefonului Copilului. Toate cazurile de abuz preluate de Telefonul Copilului sunt transmise de urgență în atenția serviciilor sociale din județul/sectorul de domiciliu și/sau altor instituții (Inspectorat Scolar, Politie, etc.), după caz. Serviciile sociale fie vor merge în familia copilului, fie vor contacta asistentul social din localitatea de domiciliu și vor efectua o anchetă socială. De asemenea, vor contacta persoanele care sunt apropiate copilului sau care îi cunosc situația: profesori, medici, vecini, rude, etc. Dacă este cazul, este cerut sprijinul poliției, în situația în care copilul se află în pericol alături de familia sa.

Copilul aflat în situație de risc...

Dacă se constată că acel copil sau copiii sunt în situație de risc și se confirmă abuzul, se consiliază familia și se încearcă soluționarea problemelor astfel încât copilul să fie în siguranță. Opinia ta, sau a copilului în cauza, este ascultată. Atunci când viața sau sănătatea copilului este în pericol, serviciile sociale pot lua o măsură de protecție specială și copilul/copiii să fie separat/separați temporar de familie.
Poți oricând să ne contactezi din nou pentru ne comunica ce s-a întâmplat ulterior și dacă te mai afli, sau copilul pentru care ai sunat mai este în pericol.

Urmărirea cazului

In cazul în care copilul nu este în pericol, conform investigațiilor făcute de serviciile sociale, cazul este monitorizat o perioadă, pentru a se înlătura orice risc apoi este închis.
Dacă însă părinții sau reprezentanții legali ai copilului au fost consiliați în vederea rezolvării situației lor, iar copilul nu a fost separat de familia sa, cazul se urmărește până în momentul în care s-au redus sau au încetat factorii de risc sau familia este capabilă să răspundă nevoilor copilului.

Și Telefonul Copilului se va interesa de situația ta! Astfel vom știi că ești bine.