Browserul dumneavoastra nu suporta javascript
ascunde     alege un alt fundal
text mai mic text mai mare
Romana    English
Campania PIERDUT impreuna cu Europa FM

Concertul Mozart Rocks in beneficiul Asociatiei Telefonul Copilului

Vizite în școlile din județele Galați, Vrancea, Vaslui, Iași, Botoșani, Suceava, Neamț și Bacău



Proiecte 2010

Campania PIERDUT

        
Campania PIERDUT a fost inițiată ca urmare a numărului din ce în ce mai mare de solicitări și a nevoilor beneficiarilor copii de a comunica, de a fi sprijiniți și îndrumați atunci când se află în dificultate. Demersul și-a propus să sprijine Asociația Telefonul Copilului în adunarea fondurilor necesare pentru a întări capacitatea organizației de a prelua cât mai multe apeluri.

       Campania PIERDUT s-a derulat în perioada 01 ianuarie – 31 martie 2010. Orice persoană care a dorit să se implice activ în susținerea campaniei, a avut posibilitatea să trimită un sms la 874 (număr apelabil din rețelele Cosmote, Orange, Vodafone, serviciu oferit gratuit; nu se percepe tva) și a donat 2 euro.


        Societatea Română de Radiodifuziune s-a alăturat Asociației Telefonul Copilului în lupta pentru înlaturarea abuzurilor în randul copiilor, prin susținerea campaniei PIERDUT. Colaborarea a reprezentat cel mai important parteneriat media, încheiat pâna în prezent de Asociația Telefonul Copilului, în cadrul acestei campanii.

        Spoturile radio aferente campaniei PIERDUT au fost difuzate în perioada ianuarie-martie, în cadrul emisiunilor Radio România Actualitați, Radio România Antena Satelor, Radio România Cultural, radio3net. Totodata, SRR a fost co-producător al tuturor evenimentelor ce au avut loc în cadrul campaniei, demersuri pe care le-a găzduit.

          Compania Passe-Partout Dan Puric a susținut dreptul fiecărui copil de a fi ascultat și de a avea posibilitatea să solicite oricând sprijin în situații de risc. Compania Passe-Partout Dan Puric s-a alăturat, astfel, Asociației Telefonul Copilului în cadrul campaniei PIERDUT și a sprijinit demersul organizației de a aduna fondurile necesare pentru a întări capacitatea logistică și umană a acesteia de a raspunde tuturor copiilor la 116 111. Spectacolul „TOȚI CINCI” prezentat la data de 24 martie 2010, ora 19.30, la Sala Rapsodia, str. Lipscani, nr. 53, a fost desfășurat în beneficiul Asociației Telefonul Copilului.


        In data de 12 aprilie 2010, Sala Palatului, in interval orar 20.00 – 23.00, a avut loc cea de-a VII-a ediție a concertului „Mozart Rocks” www.mozartrocks.ro, de aceasta data în beneficiul Asociației Telefonul Copilului. Un număr impresionant de personalități din lumea muzicală și mass-media a contribuit la desfășurarea acestui concert de excepție, în scop caritabil.

 
        Evenimentul muzical original  a oferit o abordare inedită a muzicii clasice, prin combinarea sonorităților orchestrelor simfonice cu cele ale instrumentelor electronice moderne, în interpretarea unor piese celebre ale unor compozitori clasici: Bach, Beethoven, Brahms, Haendel, Strauss, Bizet și bineînțeles, Mozart, dar și piese celebre ale rock-ului modern, într-o orchestrație nouă. Evenimentul l-a avut la pupitrul Orchestrei Filarmonicii “George Enescu” pe maestrul Tiberiu Soare, dirijor al Operei Naționale Române, alături de invitați speciali: Trond Holter, Călin Grigoriu, Cezar Popescu, Horea Crișovan, Claudiu Ursache, Remus Carteleanu, Florin Demea,  Cosmin Lupu, Adrian Stoenescu, Adrian Ciuplea, Ioan Gyuri Pascu, Dan Helciug, Nadine, Elena Vasile.

 
„Suntem aici numai pentru a te asculta!”


        
Proiectul si-a propus să identifice toate problemele cu care se confruntă copiii din regiunea Moldova si sa promoveze numarul, care le este dedicat, in mediul rural.

         Inițiativa este finanțată de Ambasada Regatului Țărilor de Jos, prin intermediul fondurilor Matra KAP și se va desfășura până la data de 31 mai 2010. Parteneri implicați în implementarea inițiativei sunt, totodată, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Romtelecom și Cosmote.

         Proiectul s-a desfășurat în unitățile de învățământ, iar toți copiii din cele 8 județe ale regiunii Moldova (Galați, Bacău, Vrancea, Iași, Suceva, Vaslui, Botoșani și Neamț) au învățat despre telefonul copilului și acum știu ca pot suna la 116 111 pentru orice problemă cu care se confruntă. Posterul proiectului a fost afișat cu sprijinul Inspectoratelor Scolare Județene în toate unitățile de învățământ din regiune. De asemenea, au avut loc întâlniri directe cu beneficiarii în care un număr de de copii se vor bucura de rechizite personalizate produse special pentru ei.


49% dintre copii petrec zilnic cel mult o ora cu parintii lor


      Asociația Telefonul Copilului, Fundația Romtelecom pentru Români și site-ul www.copilul.ro au susținut campania „Copil, caut timp. De petrecut cu părinții mei.” pentru a trage un semnal de alarmă privind o problemă actuală, a lipsei de timp și comunicare în relația dintre părinți și copii. În completarea informațiilor oferite de baza de date a Asociației Telefonul Copilului a fost realizat și un studiu referitor la problemele cu care se confruntă copiii.

      „Studiul a fost initiat in urma rapoartelor Telefonului Copilului, care au evidentiat in 2009 o crestere a numarului de apeluri realizate de copii doar pentru a comunica cu cineva. Prin această campanie ne propunem nu numai să atragem atenția asupra unei probleme care, deși nu pare evidentă, afectează o întreagă generație de viitori adulți, dar și să găsim împreună soluții simple pentru crearea unor relații „vii” între părinți și copii,” a declarat Cristina Popescu, Director Relații Publice Romtelecom.

      Rezultatele studiului au mai arătat că doar 1 din 4 copii petrece mai mult de 5 ore cu parinții, într-o zi de weekend. Părinții a 38% dintre cei mici nu se joacă decât rar sau niciodată cu aceștia, chiar dacă această activitate este cea mai des menționată între preocupările copiilor în relația cu adulții.

      Cele mai importante subiecte  pe care copiii doresc să le discute cu părinții lor sunt școala (27%), planurile de viitor (10%) și problemele, sentimentele și dorințele (9%). Cei mici vorbesc rar sau niciodată cu părinții despre planurile lor (31%), despre sentimentele pe care le au (26%) sau despre problemele pe care le au (16%).

      Rolul comunicarii parinte – copil este cu atat mai important cu cat, in ciuda variatelor modele la care copiii sunt expuși, fie că este vorba, de exemplu, de profesori, vedete, sportivi sau alte persoane cunoscute, studiul subliniaza ca părinții sunt de departe cele mai valorizate modele pentru cei mici. De asemenea, studiul a arătat că există diferențe considerabile între așteptările copiilor privind activitățile comune pe care și-ar dori să le aibă cu părinții și ceea ce se întâmplă de fapt. Astfel, așteptările care sunt mult mai mari decât experiența reală sunt legate de rezolvarea temelor, excursiile și joaca împreună.

      O analiza comparativa pe regiuni arata faptul ca in Muntenia copiii au cel mai ridicat interes să discute cu părinții despre scoala, în comparație cu cei din Moldova sau Transilvania. In plus, studiul a relevat ca mai ales copiii din mediul rural manifestă un interes mai mare decât cei din mediul urban pentru a discuta despre probleme legate de școală.


Copiii sună. Noi răspundem

Primul raport asupra problemelor întampinate de copii în anul 2009, “Copiii sună. Noi răspundem”, și-a propus să informeze atât publicul larg, cât și partenerii despre emoțiile și, totodată, despre problemele copiilor care aleg să solicite sprijin pentru ei înșiși sau pentru frații, colegii sau prietenii lor.
Cazurile înregistrate la Telefonul Copilului au arătat că atât copiii, cât și părinții au manifestat dificultăți de înțelegere și comunicare eficientă a nevoilor și emoțiilor fiecăruia, tulburări de comportament, conflicte legate de stabilirea și menținerea unor limite și reguli de disciplină în familie sau probleme școlare. Raportul "Copiii sună. Noi răspundem" poate fi descărcat aici.

Gala Societății Civile

Asociația Telefonul Copilului a fost răsplătită pentru cei 9 ani de activitate prin câștigarea premiului I la secțiunea “Apărarea Drepturilor Individuale / Colective” la Gala Societății Civile, ediția a VIII-a. Rezultatele care au condus la această recunoaștere sunt reprezentate de numărul copiilor și părinților care au beneficiat de serviciile oferite de Telefonul Copilului 116 111, rezultate pe care le-am supus atenției juriului Galei Societății Civile, și anume:

-    copiii au înțeles că Telefonul Copilului este un partener de încredere și acest lucru a fost demonstrat de numărul mare de apeluri și reveniri din partea lor către 116 111;
-    îndeplinirea dreptului la educație pentru mii de copii care fie ne-au contactat ei înșiși pentru a ne solicita sprijinul, fie ne-a fost solicitat sprijinul de către alte persoane;
-    repatrierea unui copil român aflat pe teritoriul Italiei, în urma consilierii familiei acestuia și a demersurilor efectuate de Asociația Telefonul Copilului către instituțiile abilitate;
-    un proces câștigat la CEDO în urma consilierii și asistenței juridice oferite de Asociația Telefonul Copilului pe parcursul ultimilor ani, concretizată în anul 2009 printr-o decizie favorabilă tatălui, care a avut parte de sărbători fericite alături de copilul său;
-    înlăturarea riscului de suicid pentru zeci de copii care ne-au solicitat ajutorul;
-    în urma apelului la Telefonul Copilului 116 111, cazuri de abuz sexual asupra copiilor au fost identificate, iar cu sprijinul instituțiilor abilitate, au fost adoptate cele mai bune soluții pentru stoparea abuzului și înlăturarea efectelor negative produse de situația traumatizantă.

Comunicatul de presă aici.

Connecting Children

În data de 17 mai, Asociația Telefonul Copilului a sărbătorit, împreună cu organizațiile omolog din întreaga lume, Ziua Internațională a Telefonului Copilului. Tema principală a acestui eveniment se numește „Connecting Children” și se referă la mijloacele pe care serviciile “telefonul copilului” le pun la îndemâna copiilor pentru a veni în întâmpinarea nevoii acestora de comunicare.

Rolul zilei de 17 Mai este acela de a evidenția activitatea serviciilor “telefonul copilului” din lume și de a atrage atenția asupra importanței activității noastre și asupra felului în care reușim să îmbunătățim zi de zi viețile copiilor.

Comunicatul de presă aici.

BOOKFEST 2010

Asociația Telefonul Copilului a fost prezentă la Bookfest 2010, unde a oferit celor mici rechizite personalizate, dar și informații despre serviciul 116 111, care li se adresează. În perioada 09-13 iunie 2010, copiii prezenți s-au bucurat de numeroase momente instructiv-educative, reunite în “Clubul Șoriceilor de Bibliotecă”, un spațiu atractiv de lectură, joc și creativitate.

Parent Info

Asociația Telefonul Copilului, împreună cu Revista „Trusa pentru Părinți” și Asociația Medicilor de Familie au organizat, în perioada 05 – 07 noiembrie 2010, Târgul Parent Info – Târgul părinților responsabili. Parent Info este un târg specializat ce se adresează viitorilor și actualilor părinți interesați de sănătatea și dezvoltarea copiilor lor. [link]

Târgul Parent Info are rolul de a oferi informare și educare într-un cadru informal, printre specialiștii care au venit în sprijinul părinților numărându-se pediatri, psihologi, nutriționiști, reprezentanți ai cublurilor și centrelor de limbi străine, școlilor, grădinițelor, precum și din partea companiilor care se ocupă de comercializarea de produse bio pentru copii și a companiilor care oferă planuri financiare pentru copii.  Pentru viitorii părinți, târgul a invitat specialiști în domenii precum planning familial, fertilizare in vitro sau recoltarea celulelor stem.
Asociația Telefonul Copilului a organizat momente distractive pentru copii, în cadrul cărora le-a explicat despre serviciul 116 111, adresat lor, și le-a oferit copiilor dulciuri, rechizite, sesiuni de origami, iar părinților prezenți li s-a oferit câte o diplomă de “părinte responsabil”.

Când eu nu pot să vorbesc...

Asociația Telefonul Copilului și Inspectoratul General al Poliției Române, prin Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității, au demarat campania de conștientizare „Când eu nu pot să vorbesc...”, menită să  implice publicul larg în semnalarea cazurilor grave de încălcare a drepturilor copilului la 116 111. Campania și-a propus identificarea cât mai multor cazuri de abuz asupra copiilor, ceea ce va permite facilitarea intervenției în vederea rezolvării acestora.
Campania s-a derulat în perioada 11 – 31 octombrie 2010, cu ajutorul unui concept creativ realizat de Agenția de Publicitate Mercury 360, însoțit de mesajul „Când eu nu pot să vorbesc...sună tu la 116 111 și vorbește despre suferința mea”. Informarea publicului larg s-a desfășurat prin intermediul spațiilor media puse la dispoziția campaniei de Monopoly Media și Metrorex. Materialele de promovare a campaniei sunt disponibile aici.

Telefonul Copilului – prin ochii copiilor

La împlinirea a 9 ani de existență în sprijinul copiilor, Telefonul Copilului a dorit să apropie și mai mult copiii de linia telefonică dedicată lor, pentru a identifica nevoile și așteptările pe care aceștia le au din partea consultanților 116 111.

Prima etapă a campaniei a avut loc în perioada 15 octombrie – 15 noiembrie 2010, când orice copil din România a avut posibilitatea de a transmite în scris dorințele și așteptările sale de la Telefonul Copilului 116 111, sub forma unei scrisori. În urma tragerii la sorți, care a avut loc în data de 15 noiembrie, au fost aleși  5 copii câștigători. Aceștia, fiecare însoțiți de câte un părinte, au beneficiat de o excursie  de 3 zile în București, în timpul căreia au vizitat call-center-ul Telefonul Copilului, dar și alte locuri atractive, împreună cu consultanții 116 111.
Scrisorile copiilor câștigători aici.


Campania PIERDUT – ediția a II-a

Nevoia tot mai mare de sprijin a celor mici, exprimată la Telefonul Copilului a condus la demararea celei de-a doua ediții a campaniei PIERDUT, de data aceasta sub forma unui maraton radio derulat pe 6 decembrie 2010 la Europa FM. Persoanele dornice să sprijine Asociația Telefonul Copilului au putut dona 2 euro prin SMS la numărul 876 pe tot parcursul lunii decembrie 2010.
Apelul nostru nu a rămas fără ecou și astfel și cea de-a doua ediție a campaniei PIERDUT a reprezentat un real succes, adunând 30 000 euro.
Comunicatul de presă aferent lansării campaniei este disponibil aici,  iar materialele de promovare sunt disponibile aici.

Caravana BGS

Asociația Telefonul Copilului s-a alăturat Caravanei Umanitare a Asociației BGS pentru a lua parte, la sfârșitul anului 2010, la o acțiune de donații îndreptată către locuitorii din 5 cătune greu accesibile din județul Buzău, comuna Chiojdu. Cele aproximativ 200 de familii nevoiașe, care trăiesc aproape izolate, au beneficiat de donații și asistență medicală, iar demersul le-a asigurat petrecerea unui Crăciun fericit și lipsit de grija zilnică a supraviețuirii. Foto