Ce se intampla dupa ce apelati 116 111
Primul pasIn momentul în care ne semnalați un caz de abuz asupra unui alt copil, trebuie să știți că serviciile sociale sunt obligate să investigheze situația așa cum a fost ea relatată Telefonului Copilului. Toate cazurile de abuz preluate de Telefonul Copilului sunt transmise de urgență în atenția serviciilor sociale din județul/sectorul de domiciliu și/sau altor instituții (Inspectorat Școlar, Poliție, etc.), după caz. NU sunteți obligat să ne oferiți informații despre identitatea Dvs! Apelul poate rămâne anonim! Serviciile sociale fie vor merge în familia copilului, fie vor contacta asistentul social din localitatea de domiciliu și vor efectua o anchetă socială. De asemenea, vor contacta persoanele care sunt apropiate copilului sau care îi cunosc situația: profesori, medici, vecini, rude, etc. Dacă este cazul, este cerut sprijinul poliției, în situația în care minorul se află în pericol alături de familia sa.
Copilul aflat în situație de risc...
Dacă se constată că acel copil, sau copiii sunt în situație de risc și se confirmă abuzul, se consiliază familia și se încearcă soluționarea problemelor astfel încât copilul să fie în siguranță. Opinia copilului în cauză este ascultată. Atunci cand viața sau sănătatea copilului este în pericol, serviciile sociale pot lua o măsură de protecție specială și copilul/copiii să fie separat/separați temporar de familie.
Puteți oricând să ne contactați din nou pentru a ne comunica ce s-a întâmplat ulterior și dacă cel sau cei pentru care ați sunat mai sunt în pericol.
Urmărirea cazului
In cazul în care copilul nu este în pericol, conform investigațiilor făcute de serviciile sociale, cazul este monitorizat o perioadă, pentru a se înlătura orice risc apoi este închis.
Dacă însă părinții sau reprezentanții legali ai copilului au fost consiliați în vederea rezolvării situației lor, iar copilul nu a fost separat de familia sa, cazul se urmărește până în momentul în care s-au redus sau au încetat factorii de risc sau familia este capabilă să răspundă nevoilor copilului.
Și Telefonul Copilului se va interesa de situația cazului semnalat! Astfel vom știi că acei copii sunt în siguranță.